کد مطلب: 42873
 
2015؛ سالی پرتنش در روابط کاخ سفید و کنگره/ از گفتگوهای هسته‌ای تا تحریم روسیه
شبکه تلویزیونی سی سی تی وی چین گزارش داد: سالی پرتنش در روابط کاخ سفید و کنگره آمریکا درباره سیاست خارجی پیش رو قرار دارد.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۰
2015؛ سالی پرتنش در روابط کاخ سفید و کنگره/ از گفتگوهای هسته‌ای تا تحریم روسیه
 
به گزارش زاهدانه ، در ابتدا گوینده این شبکه تلویزیونی گفت:هفته آینده نمایندگان دو مجلس آمریکا در حالی به محل کار خود باز می گردند که این دو مجلس تحت کنترل حزب دمکرات خواهند بود.این موضوع معنای زیادی برای حیطه سیاست خارجی این کشور درباره وضع تحریم های بیشتر بر ضد روسیه ،ایران و گفتگوهای هسته‌ای و اقدامات بر ضد داعش خواهد داشت.

در ادامه جسیکا استون خبرنگار این شبکه تلویزیونی از شهر واشنگتن گزارش داد: به نظر می رسد شاهد حالت آسانی برای کاخ سفید و کنگره در امسال  نباشیم.به نظر می رسد شاهد مطرح شدن موضوعات مناقشه زا در کنگره  و روابط آن با کاخ سفید باشیم.به نظر می رسد راهی دشوار و ناهموار در برابر کاخ سفید برای تکمیل سیاست هایش در داخل و خارج از کشور وجود داشته باشد.به نظر می رسد که در داخل هم شاهد مقابله با طرح بیمه درمانی، بودجه نظامی باشیم.

وی افزود: ما همچنین می توانیم شاهد تاثیرات این موازنه سیاسی بر تحریم های ایران باشیم.در حال حاضر حمایت های زیادی در کنگره برای تشدید تحریم ها هست. اگر توافق حاصل نشود جریمه آن بسیار شدید خواهد بود و اگر توافق حاصل شود و نقض شود هم جریمه در انتظار آن خواهد بود.

در این حال باب کورکر رئیس جدید کمیته روابط خارجی سنا به دنبال تصویب قانونی است که  بر اساس آن هرگونه توافق با ایران حتما به تصویب کنگره نیازمند است.اگر این قانون از طرف رئیس جمهور آمریکا وتو شود آنگاه مذاکرات به خطر خواهد افتاد.

موضوع دیگری که وجود دارد به موضوع مبارزه با داعش باز می گردد که می توان شاهد تغییرات درباره آن با توجه به تغییرات در کنگره باشیم. سناتور جان مک کین که دارای اختلافات زیادی با کاخ سفید درباره این موضوع است تصدی ریاست کمیته نیروهای مسلح سنا را به دست خواهد گرفت و سیاست کاخ سفید را با قوت بیشتری به چالش خواهد کشید.وی همچنین اعلام کرده است که تسلیح مخالفان بشار اسد می تواند عامل مهمی برای ساقط کردن وی باشد و دولت اوباما تمایلی برای پیگیری آن نداشته است.
 
 
 
 
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark