کد مطلب: 57543
 
وحدت و همدلی رمز اقتدار جامعه اسلامی است/جمال و زیبایی اسلام را به دنیا نشان دهیم
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان گفت: در اصل این وحدت و همدلی رمز اقتدار جامعه اسلامی است و بخاطر این است که رمز اقتدارما بسیار مورد توجه دشمنان قرار دارد و همیشه تلاش کردند این سرچشمه اتحاد و قدرت را از جامعه اسلامی بگیرند وآن را مورد تهدید قرار دهند.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۵
 
به گزارش زاهدنیوز ؛ حجت الاسلام مصطفی محامی درهمایش وحدت که با حضور علماء، روحانیون ، ریش سفیدان و طلاب شیعه و سنی استان در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان برگزار شد، بیان کرد: خداوند پیامبر را رحمت للعالمین، مبشر، نذیر و ... معرفی می کند چراکه پیامبر اعظم نورو عقل اول است و از منظری که درنظر بگیریم باز ایشان سرآمد و اسوه خلقت هستند.

امام جمعه زاهدان افزود: خداوند در قرآن از اخلاق پیامبر به عظمت یاد می کند و ما باید از سبک زندگی ائمه درس بگیریم و رفتار و گفتار خود را با رفتار و گفتار ائمه تنظیم کنیم زیرا هرچقدر که سبک زندگی ما و اخلاق و خلق و خوی ما محمدی باشد به انسان کامل نزدیک تر و هر چی فاصله بگیریم از انسان کامل دورتر خواهیم شد که این نشان‌دهنده نقص و انحراف در ما است.

وی با اشاره به اینکه باید جمال و زیبایی اسلام را به همان زیبایی سیره پیامبر(ص) نشان دهیم، افزود: معرفی زیبایی های اسلام همانگونه که هست باعث می شود تا دلهای مشتاق به سمت آن کشیده شوند و درواقع نشان دادن زیبایی های اسلام باعث ایجاد جذبه و کشش در افراد می شود که باید این روحیه تقویت شود.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان تصریح کرد: اما متاسفانه کسانی به نام اسلام و پیامبر اعظم به درگیری و نزاع می پردازند، گردن می زنند و چهره خشنی از اسلام و پیامبر را به دنیا نشان می دهند و این درواقع مسئولیت ما را سنگین می کند چراکه شاید برخی از ما در این راه کوتاهی کرده ایم که برخی از جوامع اسلامی باعث دوری از سراط مستقیم شده اند.

وی با اشاره به هفته وحدت که نامگذاری آن به ابتکار حضرت امام(ره) بود، گفت: وحدت به معنای تعامل پیروان مذاهب اسلامی با یکدیگر، همدلی و همفکری در جهت پیشرفت اسلام و جوامع اسلامی است که این تعامل به معنای کار مشترک و امت واحد بودن در برابر دشمن و جبهه مشترک تشکیل دادن برای مقابله و مبارزه با دشمنان اسلام است.

حجت الاسلام محامی ادامه داد: منظور از وحدت، دست برداشتن پیروان مذهبی از مذهب خود و یکی بودن مذاهب نیست، بلکه همکاری، اتحاد و همبستگی مذاهب برای پیشبرد اهداف جهان اسلام و دفاع از مبانی اسلامی است و درواقع یک سیاست مورد نیاز برای همه جوامع اسلامی است.
وی افزود: پرهیز از اختلاف در همه آیات قران آمده و مورد تاکید پیامبر اسلام بوده است و در اصل این وحدت و همدلی رمز اقتدار جامعه اسلامی است و بخاطر این است که رمز اقتدارما بسیار مورد توجه دشمنان قرار دارد و همیشه تلاش کردند این سرچشمه اتحاد و قدرت را از جامعه اسلامی بگیرند وآن را مورد تهدید قرار دهند.


مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه دین اسلام بزرگترین سرمایه مسلمانان است، گفت: بزرگتر از دین اسلام هیچ سرمایه ای در جامعه اسلامی نداریم و اگر این سرمایه را قدر بدانیم و به قرآن عمل کنیم و احکام اسلام را در زندگی خود جاری کنیم می توانیم برای همه ملت ها و فرهنگ ها الگو شده و سرمایه ای که خداوند به ملتهای مسلمان داده را برای کل جهان حفظ کنیم.

امام جماعت مسجد مکی زاهدان ادامه داد: وحدت یک امر عقلانی است که مردم دنیا آن را پذیرفته و مایه انس و پیشرفت دانسته اند و کشورهای توسعه یافته دنیا به وحدت و برادری روی آورده و با وجود اختلافاتی دارند اما بازهم با یکدیگر اتحاد دارند که درواقع این بخاطر منافع آنهاست.

وی افزود: ممالک غیر مسلمان اتحاد دارند چرا ما مسلمانان این وحدت و اتحاد را در جامعه اسلامی خود نداشته باشیم وچرا ملت ها و دولت های اسلامی در کنار هم قرار نگیرند درحالی که منافع سیاسی، اجتماعی ، اقتصادی و... مشترک دارند و با وجود اینکه دین اسلام و میراث پیامبران ما همگی بر حفظ وحدت تاکید داشته است.

مولوی اسماعیل زهی با اشاره به اینکه اختلاف باعث نابودی است، خاطرنشان کرد: اختلاف از ابتدا تا به امروز ملتهای بزرگ را از بین برده و قدرتهای بزرگ را نابود ساخته است و همانگونه که امروز مقتدر و با صلابت هستیم باید به دنبال پیشرفت باشیم و وحدت و اتحاد خود را حفظ کنیم تا دشمنان ما خیال باطلی درباره کشور و ملت ما نداشته باشند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark