کد مطلب: 59523
 
سریال بازی ظریف و فرار از ناکارآمدی/ «گاندو» سازی خیالی؛ فضایی برای تنفس مصنوعی
ظریف امروز از نمایندگان مجلس دو بار کارت زرد گرفت و شاید روزنامه های زنجیره ای اصلاح طلب به خیال اینکه دست مجلس را خواندند تلاش کردند تا با ورق زدن تاریخِ کمتر از دو سال گذشته فضا را برای فرار از پاسخگویی و تنفس مصنوعی هموار کند اما کاش به جای برش های ناقص تاریخ، گذشته برجامی با انصاف و همه جانبه بازخوانی شود.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۹
 
 به گزارش زاهدنیوز، به نقل از راه دانا، یک سال و نیم از پخش سریال گاندو می گذرد و در یک روز گذشته و امروز، در آستانه حضور وزیر امور خارجه در مجلس برای پاسخ به سوال نمایندگان، روزنامه های زنجیره ای اصلاح طلب و حامی برجام در اقدامی مشترک به بازخوانی سریالی پرداخته تا به این بهانه سرپوشی بر ناکارآمدی و ضعف های دستگاه دیپلماسی در طول 5 سال گذشته بگذارد.

وزیر امور خارجه روز گذشته در گفت‌وگو با روزنامه همدلی با روایتی از آنچه در ماجرای عدم حضورش در دیدار با رئیس جمهور روسیه گذشت گفته بود: آن‌باری که استعفایم را اعلام کردم، به خاطر این بود که اعتقاد داشتم وزیر خارجه‌ای که در ملاقات یک رئیس کشور حضور نداشته باشد و این را به‌صورت علنی اعلام کنند، دیگر در هیچ‌جای دنیا به‌عنوان وزیر خارجه تحویلش نمی‌گیرند. این اظهارات وی اما دستاویزی شد تا روزنامه های زنجیره ای اصلاح طلب بسیار پررنگ و گسترده وارد عمل شده تا شاید بر نظر نمایندگان نسبت به عملکرد وزیر امور خارجه تاثیرگذار باشند.

روزنامه «آرمان ملی» در مطلبی با عنوان گاندوهای بعدی در راهند تلاش کرده تا با بازخوانی این سریال و نسبت دادن یکی از شخصیت های آن به ظریف از بی حاصل بودن آنچه به بهانه مذاکرات در این سالها بر کشور و مردم تحمیل شد پرده پوشی کند.

در این مطلب آمده است ظاهرا هنوز گاندو ذهن وزیر امور خارجه را آزار می‌دهد! اما چرا؟

آرمان در این مقاله اضافه کرده:« شخصیتی در این سریال بود که شباهت زیادی به محمدجواد ظریف داشت و همین موضوع بر انتقادات از گاندو افزود. آرمان در آن مقطع در انتقاد به سریال گاندو نوشته بود: «نوک پیکان هجمه گاندو به سمت رئیس‌جمهور، وزیر خارجه و دیپلمات‌های کشور است»

البته حامیان برجام که پیش بینی می کردند وزیر امور خارجه در جلسه علنی امروز مجلس نتواند نمایندگان ملت را از توضیحات خود قانع کند تنها به دستاویز قرار دادن گاندو بسنده نکرده و تلاش کردند برگ های دیگری از تاریخ را ورق زده و آن را مقدمه ای برای افشاگری های آینده ظریف قلمداد کنند.

به طوری که روزنامه شرق هم در مطلبی با عنوان «ظریف و ناگفته های آن بارهای دیگر» تلاش کرده تا ذهن مخاطب را به عدم حضور ظریف در دیدار با پوتین متوجه کرده و پس از آن اینگونه وانمود کند که این همه واقعیت نیست و ظریف نه تنها از این ماجرا شاید در آینده ای نه چندان دور از ناگفته های دیگری هم پرده برداری کند.

خط سیر این دو رسانه اصلاح طلب حامی دولت اما آنجایی به یک مقصد ختم می شود که هر دو عنوان کردند که تا قبل از پایان کار دولت و شاید اگر ظریف مهیای میدان رقابت های انتخاباتی شود لب به سخن گشوده و افشاگری کند که البته در همین حین گاندوهای دیگری ساخته خواهد شد.

این بهانه تراشی ها در حالی صورت گرفته که تاریخ فراموش نخواهد کرد در طول تاریخ انقلاب اسلامی تا به امروز ظریف تنها رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران بود که در بالاترین سطح مجوز انجام مذاکره داشت.

البته برکسی پوشیده نیست که رهبر معظم انقلاب بارها در سخنرانی های مختلف نسبت به بدعهد بودن آمریکا واروپا هشدار داده بودند و شرط مذاکره را انجام مرحله به مرحله آن دانستند این در حالی است که همواره تیم مذاکره کننده بر این عقیده پافشاری کرده بود که مذاکره مرحله به مرحله نمی شود و باید توافق به یکباره صورت گیرد.

ظریف مسئول کامل سیاست های خارجی بود و بالاترین اختیارات در سطح دستگاه دیپلماسی به وی داده شد اما امروز به درحالی که کشور سالها معطل نتیجه بی حاصل مذاکرات و برجام بود، حلقه رسانه ای دوستدار برجام با سرعت شتاب زده حرکت فرار رو به جلو را در دستور کار خود قرار داده تا همزمان با فرار از پاسخگویی روزنه ای برای تنفس غرب گرایان فراهم کند.

ظریف امروز از نمایندگان مجلس دو بار کارت زرد گرفت و شاید روزنامه های زنجیره ای اصلاح طلب به خیال اینکه دست مجلس را خواندند تلاش کردند تا با ورق زدن تاریخِ کمتر از دو سال گذشته فضا را برای فرار از پاسخگویی و تنفس مصنوعی هموار کند اما کاش به جای برش های ناقص تاریخ، گذشته برجامی با انصاف و همه جانبه بازخوانی شود.

انتهای پیام/ک

Share/Save/Bookmark