کد مطلب: 61953
 
شهر در قلمرو وسایل نقلیه سنگین؛
تردد آزادانه کامیون‌ و تریلرها عامل سلب آرامش و امنیت شهروندان است
تردد وسایل نقلیه سنگین در محدوده شهری زاهدان عاملی برای سلب آرامش و امنیت شهروندان است.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۰۰
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز، تردد وسایل نقلیه سنگین اعم از کامیون‌ها و تریلر‌ها می‌توانند برای شهروندان و سایر وسایل نقلیه ایجاد مزاحمت کنند، در بعضی مواقع سبب بروز ترافیک‌های سنگین و انسداد معابر نیز می‌شوند.

ترافیک و آلودگی هوای ناشی از وسایل نقلیه سنگین از جمله مشکلات اصلی شهروندان زاهدانی است.

مشکلی که اگر آن را به اجزای کوچک‌تری تقسیم کنیم، تردد و توقف ماشین‌های سنگین در مناطق مسکونی و معابر سطح شهر جزئی از آن است.

یکی از شهروندان زاهدانی به خبرنگار ما گفت: گاهی اوقات شاهد حضور خودروهای سنگینی هستیم که خیابان‌های شهر را به پارکینگ خصوصی خود تبدیل کرده‌اند و اینها همه از عوارض ورود خودروهای سنگین به محدوده‌های مسکونی شهری است.

وی ادامه داد: تردد کامیون‌ها و ورود آن‌ها به خیابان‌های زاهدان خطری جدی برای دانش‌آموزان و شهروندان در تردد از خیابان‌ها است.

میر یکی از شهروندان زاهدانی به خبرنگار ما گفت: در بیشتر اوقات راننده کامیون‌ها از بوق‌های آزاردهنده خود در خیابان شهید حاج‌قاسم سلیمانی استفاده می‌کنند که این مهم موجب ایجاد آلودگی صوتی و در بسیاری از اوقات موجب وحشت مردم می‌شود.

شهرکی یکی از شهروندان به خبرنگار ما گفت: باید زمینه‌ای برای جلوگیری از ورود کامیون‌ها به سطح شهر فراهم شود و احداث کمربندهای در اطراف کلان‌شهر زاهدان موردتوجه قرار بگیرد.

اعلام ساعت مجاز تردد وسایل نقلیه در زاهدان

محمدعلی بزی، رئیس پلیس راهنمایی رانندگی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: ماشین‌های سنگینی که از سایر استان‌های کشور وارد شهرستان می‌شوند و اطلاعات و اشراف تردد نسبت به این شهر را ندارند باید قبل از ورود به سطح شهر به پلیس راهور استان مراجعه کنند مجوزهای لازم را اخذ کنند و ساعت و مسیر تردد را به ما اعلام کنند باتوجه‌به جریان ترافیک به آنها مجوز دهیم.

وی افزود: ساعت تردد کامیون‌ها از ساعت ۸ و نیم تا ۱۰ و نیم صبح و از ساعت ۳ تا ۵ بعدازظهر که ترافیک روان است و مشکل گره ترافیکی در سطح معابر نباشد مجوز تردد هستند.

وی ادامه داد: ماشین‌هایی که ورود غیرمجاز به سطح معابر داشته باشند، اعلام قانون و جریمه می‌شوند.

وی با بیان اینکه نبستن کمربند و ورود غیرمجاز از تخلفات عمده این رانندگان محسوب می‌شود، گفت: کمربندها باید حتماً قالب‌های فلزی داشته باشد و از کمربندهای غیراستاندارد نباید استفاده شود؛ چراکه در زمان ترمزهای ناگهانی اتفاقات جبران‌ناپذیری به بار خواهد آمد.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark