کد مطلب: 40073
 
یادواره شهید موسی نوری با حضور دادستان کل کشور در زاهدان برگزار شد
یادواره گرامیداشت یاد و خاطره شهید شاخص حقوقدان بسیجی کشور موسی نوری دادستان زابل، با حضور دادستان کل کشور در زاهدان برگزار شد.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۲
 
شهید موسی نوری
به گزارش زاهدانه ، صبح امروز ( 15 آبان ) نخستین یادواره شهید موسوی نوری دادستان زابل با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور، نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان، مولوی نذیر احمد سلامی نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری و معاونان استاندار و جمعی از مسئولان قضایی استان در سالن اجتماعات نهاد نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت زاهدان برگزار شد.

‌رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا به ویژه شهید نوری و شهید مرئی گفت: شهید مرئی تنها راننده دادستان زابل نبود بلکه یار و یاور ایشان بود.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی اظهار کرد: شهید نوری با توجه به شناختی که از شهید مرئی داشت او را به عنوان همراه و یاور خود انتخاب کرد که خون این دو عزیز در هم آمیخته شد و هر دو به فیض شهادت نائل آمدند.

وی ضمن گرامیداشت یاد شهید کریمی رئیس شعبه 102 جزایی سراوان نیز گفت: تمام شهدا جان خود را در راه تحقق آرمان‌های نظام فدا کردند.

در پایان این مراسم از کتاب شهید عدالت برگرفته از زندگینامه شهید موسی نوری رونمایی شد و از خانواده شهدای حقوقدان بسیجی شهید موسی نوری و شهید مرئی نیز تقدیر شد.

شهید موسی نوری قلعه‌نو دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان زابل در بامداد ‌پانزده آبان ماه سال‌ 1392 مصادف با ایام آغازین ماه محرم هنگامی که در حال عزیمت به محل کار همراه با راننده خود بود در ابتدای جاده زاهدان روبه‌روی بیمارستان امیرالمومنین زابل به ضرب گلوله چند فرد مسلح به فیض شهادت نائل آمد.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark