کد مطلب: 49632
 
گزارش زاهدانه از توصیه های عیدانه به شهروندان؛
از توصیه های تغذیه ای برای نوروز تا راهکارهای پیشگیری ازمسمومیت غذایی/ پرخوری ممنوع
یک متخصص تغذیه با اشاره به اینکه مسمومیت‌های غذایی در کودکان با خطر مرگ همراه است، گفت: مصرف آب سالم و نوشیدنی‌های سالم بدون گاز به‌ویژه دوغ، شیوه مناسبی برای حفظ سلامتی در نوروز است.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۱
 
به گزارش زاهدانه، همه ساله در ایام نوروز مصرف انواع شیرینی‌جات، مغزها، نوشابه و غذاهای چرب افزایش پیدا می کند زیرا رنگ و لعاب وتنوع مواد خوراکی و غذایی باعث دو برابر شدن اشتها در افراد می شود از اینرو عدم رعایت در مصرف این مواد منجر به اضافه وزن، چاقی، افزایش قند، چربی خون و در نهایت وخامت برخی افراد مبتلا به بیماری‌های غیرواگیر می‌شود.
در این راستا یک متخصص تغذیه در خصوص پیشگیری از مسمومیت در ایام نوروز اظهار داشت: در این ایام شهروندانی که به مسافرت می‌روند برای جلوگیری از کم آبی و یبوست باید مقادیر مناسبی آب (بطری) همراه خود داشته باشند و همه همراهان را هم به نوشیدن آن توصیه کنند.
دکتر شیخ الاسلام با اشاره به اینکه میوه‌ و سبزی هایی همچون هویج، گوجه فرنگی و ساقه کرفس در طول مسافرت بهترین مواد برای سلامتی هستند، گفت: از آنجایی که این مواد خوراکی حاوی آب، املاح و ویتامین های مورد نیاز بدن می باشند بهتر است در طول سفر مورد استفاده قرار بگیرند.
وی در خصوص شیوع مسمومیت‌ها در ایام نوروز افزود: مسمومیت‌های برخی از فرآورده‌ها مانند تخم مرغ‌های آلوده و انواع سوسیس و کالباس بعد از 12 تا 24 ساعت علائم خود را نشان می‌دهد که این مسمومیت‌ها علاوه بر علائم گفته شده با تب نیز همراه است.
این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه مسمومیت‌های غذایی در کودکان با خطر مرگ همراه است، بیان داشت: مصرف آب سالم و نوشیدنی‌های سالم بدون گاز به‌ویژه دوغ، شیوه مناسبی برای حفظ سلامتی در نوروز است.

توصیه های غذایی جهت پیشگیری از مسمومیت غذایی در ایام نوروز
بهتر است افراد در طول سفر برای جلوگیری از کم آبی و پبوست مقادیر مناسبی آب بنوشند، همچنین از خوردن غذاهای چرب سرخ شده، شیرینی، شکلات و خامه اجتناب شود و بجای مصرف نوشابه از دوغ و نوشیدنی های کم کالری استفاده کنید.
در پایان بهتر است که افراد حتما در طول سفر به دریافت مقادیر مناسب لبنیات دقت کرده و روزانه متناسب با نیاز بدنشان حدود 2 تا 3 لیوان شیر استفاده کنند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark