کد مطلب: 30182
 
استاندار سیستان و بلوچستان:
وسعت بخشیدن به جامعه در گرو اندیشیدن به وسعت توانایی زنان است
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: وسعت بخشیدن به جامعه در گرو اندیشیدن به وسعت توانایی زنان است.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۳۹
وسعت بخشیدن به جامعه در گرو اندیشیدن به وسعت توانایی زنان است
 

به گزارش زاهدانه به نقل از روابط عمومی استانداری، علی اوسط هاشمی در همایش بانوی انقلاب که در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی، ضمن گرامیداشت فرارسیدن ایام الله دهه فجر، بر نقش زن به عنوان الگوی هدایت و مدیریت صحیح جامعه تأکید کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه انسان‏‎های سالم در دامن مادران تربیت می‌شوند، افزود: فرزندان تحت تعلیمات مادر قرار دارند، بنابراین مادران باید در تربیت فرزند احساس وظیفه داشته باشند.

این مسئول بر سهولت آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت دانش آموزان اشاره کرد و ادامه داد: این سهولت از راه تربیت صحیح مادران در خانواده میسر می‎شود.

اوسط هاشمی تصریح کرد: رسالت مادر در تربیت فرزندان مولفه اصلی توسعه و رساندن جامعه به سرمایه‎ای بالاتر از هر قابلیت و توانایی است.

استاندار سیستان و بلوچستان بر رعایت اصل 21 قانون اساسی در مورد حقوق زنان تاکید کرد و گفت: دولت موظف است حقوق زن را در تمامی جهات با رعایت موازین اسلامی تضمین کند.

وی تأکید کرد: هر نگاهی که محدود کننده ایفای نقش زنان در چارچوب موازین باشد منجر به ضایع کردن حق ملی این قشر از جامعه می شود.

استاندار سیستان و بلوچستان بر توجه به امر خودباوری در جامعه زنان اشاره کرد و افزود: نگاه مدیران استانی باید به همه جامعه انسانی باشد، نگاه محدود و جزئی ضعف مدیریت را در پی خواهد داشت.

اوسط هاشمی ادامه داد: قدرت و اقتدار کشور در گرو نگاه به همه قبلیت‎ها و استعدادها است.

وی در پایان از انتصاب نخستین معاون زن استاندار در آینده‎ای نزدیک خبر داد و بیان داشت: در تلاش هستیم تا از 19 فرماندار سیستان و بلوچستان، دو فرماندار زن انتصاب کنیم.

انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark