کد مطلب: 60882
 
دیدار رئیس رژیم صهیونیستی با رئیس جدید امارات
رئیس رژیم صهیونیستی در دومین سفر خود به امارات با رئیس جدید این کشور دیدار و گفتگو کرد.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۵
 
به گزارش زاهدنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «اسحاق هرتزوگ» که به مناسبت درگذشت «خلیفه بن زاید» رئیس سابق امارات به ابوظبی سفر کرده بود با «محمد بن زاید آل نهیان» دیدار و درباره روابط مشترک رایزنی کرد.

به گزارش الجزیره، رئیس رژیم صهیونیستی درخصوص شیخ خلیفه گفت: وفات او ضایعه بزرگی برای امارات است و امیدوارم میراث او میراث صلح و صداقت میان کشور‌های منطقه است و میراث پیشرفت و شکوفایی به شکوفایی و توسعه و صلح در خاورمیانه منجر شود.

او گفت: همکاری با امارات برای امنیت منطقه ضروری است.

رئیس رژیم صهیونیستی در ژانویه گذشته نخستین سفر خود به امارات را انجام داد و با مقامات اماراتی درباره توافق ابراهیم که در سال ۲۰۲۰ میان طرفین امضا شد و به برقراری رسمی و علنی روابط سیاسی و اقتصادی منجر شد، بحث و تبادل نظر کردند.

نخستین سفر هرتزوگ به امارات با عملیات‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به ابوظبی در پاسخ به جنایاتی که امارات در چهارچوب ائتلاف عربی در حمله به یمن طی هفت سال انجام داده بود، همراه شد که وحشت صهیونیست‌ها را به دنبال داشت.

«خلیفه بن زاید» رئیس سابق امارات متحده عربی روز جمعه در ۷۳ سالگی درگذشت و شورای عالی فدرال امارات متحده عربی یک روز بعد در نشستی در کاخ المشرف ابوظبی، رسما «محمد بن زاید» برادر ناتنی خلیفه بن زاید و، ولی عهد ابوظبی را به عنوان رئیس جدید این کشور انتخاب کرد.


انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark