کد مطلب: 41892
 
دولت در شرایط فعلی منطقی‌ترین بودجه را برای سال 94 در نظر گرفته است/ کاهش 10 دلاری نفت در بودجه نباید باعث نگرانی شود
رئیس کمیسیون برنامه‌، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه نفت تنها 30 درصد از میزان بودجه را به خود اختصاص می‌دهد و کاهش 10 دلاری آن رقم بزرگی نیست تا موجب ترس ما شود، گفت: بعد از بررسی کلیات بودجه اکثر نمایندگان اذعان داشتند که دولت در شرایط فعلی بودجه منطقی را برای سال 94 در نظر گرفته است.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۴۴
به گزارش زاهدانه ، "غلام‌رضا تاج‌گردون" رئیس کمیسیون برنامه‌ بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه دولت بودجه معقولی را برای سال 94 در نظر گرفته است، اظهار داشت: بعد از بررسی کلیات بودجه اکثر نمایندگان اذعان داشتند که دولت در شرایط فعلی بودجه منطقی را برای سال 94 در نظر گرفته است.

نماینده گچساران تصریح کرد: افت قیمت جهانی نفت تنها متوجه کشورمان نبوده و برای دیگر کشورهای صادر کننده نفت مسائلی را بوجود خواهد آورد.
 
وی در ادامه تاکید کرد: ما در اقتصاد خود نفت را با قیمت بشکه‌ای 8 یا 10 دلار هم داشته‌ایم و به وسیله آن کشور را اداره کرده‌ایم اما امروز با بررسی بودجه در مجلس برای 15 ماه آینده تصمیم‌گیری می‌کنیم پس تمامی متغیرها را در تعیین قیمت نفت در بودجه سال 94 را مدنظر قرار خواهیم داد.

تاج‌گردون بیان داشت: اگر قیمت جهانی نفت به بشکه‌ای 60 دلار هم برسد، دولت می‌تواند با مکانیسم تخفیف عمل کرده و مسلما مشکلی برای بودجه پیش نخواهد آمد.
 
رئیس کمیسیون برنامه‌ بودجه و محاسبات مجلس گفت: نفت تنها 30 درصد از میزان بودجه را به خود اختصاص می‌دهد و کاهش 10 دلاری قیمت نفت تنها یک هفتم از آن 30 درصد قیمت نفت در بودجه خواهد بود که رقم بزرگی نیست تا موجب ترس ما شود.

نماینده گچساران خاطرنشان کرد: از 210 هزار میلیارد تومان بودجه سال 94 تنها 73 هزار میلیارد تومان آن یعنی 30 درصد از بودجه تنها به پول نفت اختصاص دارد پس آسیب جدی به ما نخواهد رسید که غرب بخواهد فکر کند، می‌تواند نظام جمهوری اسلامی را فلج کرده تا در مذاکرات هسته‌ای از آن سود ببرد. 

انتهای پیام/  
 
 
Share/Save/Bookmark