کد مطلب: 58542
 
هیات‌های عزاداری سیستان و بلوچستان در سایت بیرق نام‌نویسی کنند
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های اعلام شده، هیات‌های عزاداری این استان به منظور شرکت در مراسم محرم باید در سایت بیرق نام‌نویسی کنند.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۵۸
 
به گزارش زاهدنیوز به نقل ازباشگاه خبرنگاران؛حجت الاسلام عیسی بزمانی در نشست خبری با اصحاب رسانه با تشریح برنامه‌های عزاداری ایام محرم در سیستان و بلوچستان اظهارداشت: امسال دشمن در تلاش است تا تقابلی بین سلامت و معنویت بوجود آورد که باید با آگاهی بخشی جلوی این امر گرفته شود و بخش مهم آن برعهده برگزارکنندگان جلسات مربوط به عزاداری سیدالشهدا (ع) و بخش دیگر آگاهی سازی اصحاب رسانه و کسانی که به عنوان خدمت رسانان فرهنگ حسینی هستند، است.

او گفت: درصددیم با تمام تلاش و اجرای پروتکل‌های بهداشتی مجالس عزاداری امام حسین (ع) بخوبی و در نهایت سلامت مردم برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: باید از فضای مجازی نیز در حوزه عزاداری محرم استفاده کنیم و با ایده‌های جدید از این ظرفیت به نحو مطلوب بهره‌مند شویم ضمن اینکه از کسانیکه در فرهنگ سیدالشهدا و عاشورا تلاش می‌کنند انتظار داریم که باعث ایجاد انسجام، وحدت و همدلی همه گروه‌ها باشند.

او بیان کرد: اقامه عزای حسینی توسط مردم بویژه جبهه مومن انقلابی باید نماد عقلانیت دینی، هوشمندی سیاسی و بصیرت انقلابی باشد.

حجت الاسلام بزمانی ادامه داد: باید بخش عظیم نذوراتی که در این ایام توزیع می‌شود به سمتی هدایت شود که منطبق بر نیاز‌های امروز جامعه باشد و هیات‌های مذهبی، مداحان و اقشار تاثیرگذار نیز می‌توانند در این زمینه کمک رسان باشند.

وی خاطرنشان کرد: از متولیان مربوط به امر سلامت تقاضا داریم کارشناسان مذهبی دغدغه‌مند را در حوزه کارگروه مراسم عزاداری دخیل کنند تا از این ظرفیت بیشتر بهره‌مند شویم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا برگزاری مراسم عزاداری نیازمند فضا‌های باز است که انتظار می‌رود مردم در این زمینه کمک کنند.

وی افزود: طرح‌های جدیدی مانند ایستگاه‌های صلواتی سلامت، خیمه کودکان حسینی، بانگ عزا و کاروان عزا نیز بخش‌های جدیدی هستند که سازمان تبلیغات اسلامی با شیوع کرونا در نظر گرفته و در دستور کار مبلغان قرار دارد که اجرایی خواهند شد.

حجت الاسلام بزمانی اظهارداشت: به منظور تعادل بخشی و سلامت شهروندان، انجام عزاداری و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا کارگروهی متشکل از دانشگاه علوم پزشکی، سازمان تبلیغات، بسیج، صنعت و معدن، آموزش و پرورش، ستاد بیماری کرونا و تعدادی دیگر از دستگاه‌ها در سطح استان تشکیل شده و اجرایی کردن بحث مربوط به مراسم بر عهده تبلیغات اسلامی است.

او ادامه داد: برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم با کاهش ساعت و تجمعات به صورت حداقلی خواهد بود و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در این مراسم الزامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: امسال دسته روی هیات‌ها انجام نمی‌شود و استفاده از طبل، سنج و زنجیر در محل عزاداری باید به صورت شخصی باشد.

او افزود: عزاداری در مکان‌های سربسته نیز به صورت سخنرانی و روضه خوانی خواهد بود و مراسم‌های خاص مانند شیرخوارگان حسینی در صورتی‌که مجوز دریافت کنند در چندین مکان و با جمعیت بسیار کم برگزار می‌شود.

حجت الاسلام بزمانی بیان کرد: توزیع نذورات نیز در هیات‌ها ممنوع است و نذوراتی که طبق پروتکل‌های بهداشتی در اختیار مردم قرار می‌گیرد باید به صورت خشک و یا در قالب بسته بند‌هایی که از قبل تهیه شدند و به صورت بیرون بر باشد انجام شوند.

وی گفت: همچنین امسال از ظرفیت‌های مبلغانی که در سیستان و بلوچستان حضور دارند استفاده خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: معتقدیم جامعه ایمانی بیشترین رعایت را در حوزه بهداشت و سلامت نسبت به سایرین دارند و کمترین آمار مبتلایان مربوط به همین بخش است.

او  ادامه داد: از اصحاب رسانه انتظار داریم سخنان رهبر معظم انقلاب را در دستور کار خود قرار داده و در زمینه عزاداری ماه محرم از ظرفیت و رهنمود‌های حضرت آقا برای برگزاری مراسم زیبا و امن استفاده کنند.

حجت الاسلام بزمانی تصریح رد: بیش‌از ۸۰۰ هیات در سیستان و بلوچستان وجود دارد که امسال با ورود به سایت بیرق و ثبت نام، تعداد هیات‌های فعال در این حوزه مشخص می‌شوند.

او  گفت: نصب بنر‌هایی که جنبه تبلیغاتی مراسم محرم را داشته باشند ممنوع است و این بنر‌ها باید متناسب با اهداف قیام سیدالشهدا باشند و بخشی از تبلیغات محیطی و فضای شهر باید به این مورد اختصاص یابد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark