کد مطلب: 34962
 
"اتاق تعاون مرکزی" و صادرات غیرنفتی
کمک به ظرفیت سازی صادراتی تولید کالا و خدمات بخشی تعاونی در بازارهای هدف در رأس وظایف اتاق تعاون مرکزی قرار دارد.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۴:۳۶
"اتاق تعاون مرکزی" و صادرات غیرنفتی
 
به گزارش زاهدانه ، کمک به ظرفیت سازی و مزیت سازی صادراتی تولید کالا و خدمات بخش تعاونی و زمینه سازی کمک حضور کیفی و موثر و پایدار اقتصاد تعاونی در بازارهای هدف صادراتی در رأس امور و وظایف اتاق تعاون قرار دارد. به همین منظور اتاق تعاون با حضور در شوراها و مجامع و کارگروه های مرتبط با صادرات زمینه تحقق هدف فوق را تسهیل می نماید.

تعدادی از مراکز اثرگذار در صادرات شامل کمیته انتخاب صادرکنندگان نمونه، کارگروه کنترل کیفیت کالاهای صادراتی، کارگروه رسیدگی به تخلفات صادرکنندگان، کارگروه مبارزه با دامپینگ،  شورای مراکز تجاری خارجی از کشور،  شورای اعزام هیئتهای تجاری، کمیته ارزیابی و صدور مجوزهای نمایشگاهی و کمیته کاهش قیمت تمام شده می شود  که اتاق تعاون حق ورود به آنها را دارد.

 
* جایگاه اتاق تعاون در صادرات غیر نفتی

جایگاه اتاق تعاون در صادرات غیر نفتی از سه دیدگاه قابل بررسی است:
 

1- اتاق تعاون با توجه به اهمیت و جایگاه نمایشگاههای اختصاصی بین المللی داخلی و خارجی در کمک به بازار یابی ، ارتقاء کیفیت و بهره وری ، آشنایی با آخرین فن آوری های عرصه های مختلف تولید، فنون تجارت بین الملل و حضور توامان تولید کننده و عرضه کننده و مصرف کننده در رخداد نمایشگاه ، فعالیت نمایشگاهی را با جدیت دنبال می کند و تاکنون نسبت به برگزاری چندین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای آفریقایی هدف نظیر اوگاندا ، کنیا ، ساحل عاج ، غنا ، سنگال ، جیبوتی ، الجزایر و کامرون و همچنین کشور اوکراین اقدام نموده است.
 

2- اتاق تعاون ایران به عنوان یکی از اعضای اتحادیه بین المللی تعاون ( ICA ) در چندین نمایشگاه بین المللی برگزار شده توسط این سازمان در کشورهای مالزی ، پرتغال و اندونزی حضور موثر داشته است.

 3- اتاق تعاون علاوه بر فعالیت های برون مرزی نمایشگاهی در داخل نیز با برگزاری پنج دوره نمایشگاه بین المللی نقش کلیدی در معرفی صنعت کشور دارد.
 
انتهای پیام /
Share/Save/Bookmark