کد مطلب: 37392
 
دوبال علم وایمان دانشگاه را به سمت قله‌های رفیع علمی می‌رساند
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران با بیان اینکه فرد مورد نظر باید بداند که مسئله حرکت علمی و رسیدن به قله‌های دانش از جمله رسالت اصلی دانشگاه است گفت: در حقیقت آموزش عالی از دو بال مهم علم و دانش تشکیل شده و این دو بال می‌تواند دانشگاه را به قله‌های رفیع هدایت کند.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۱۲
دوبال علم وایمان دانشگاه را به سمت قله‌های رفیع علمی می‌رساند
 
به گزارش زاهدانه ، "حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم کلانتری" با اشاره به اینکه وزیرعلوم می‌بایست شناخت دقیق از دانشگاه، اساتید و رسالت اصلی این وزارتخانه داشته باشد، اظهارداشت: توسعه‌ جوامع دانشگاهی و اختصاص پتانسیل‌های جامعه به آموزش‌عالی لزوم دقت در گزینش سکاندار این محیط را دوچندان می‌کند.
 
رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه تهران با بیان اینکه باید در تمام حوزه‌ها اعم سیاست خارجی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کاری جهادی انجام دهیم،اظهار داشت: برای رشد کشورمان نیازمند مدیریت جهادی در وزارت علوم هستیم، انسانی که با تمام وجود برای رضای خدا و در خدمت کار بوده و بتواند نوآوری خلق کند و همچنین دانشگاه‌ها را به بهترین شکل اداره کند.
 
وی تاکید کرد: هدف‌ مدیر جهادی می‌بایست مقدس، توام با کار‌شناسی همه جانبه و شناخت رسالت‌های جامعه دانشگاهی باشد.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین کلانتری با بیان اینکه وزیر علوم باید حرکت علمی و رسیدن به قله‌های دانش را هدف اصلی خود قرار دهد، تصریح کرد: در حقیقت آموزش عالی از دو بال مهم علم و دانش تشکیل شده و این دو بال می‌تواند دانشگاه را به قله‌های رفیع هدایت کند.
 
وی با تاکید بر اینکه نباید آموزش‌عالی به سمت حاشیه‌ها و بازی‌های سیاسی سوق داده شود، اضافه کرد: باید مراقب باشیم که بار دیگر آموزش‌عالی تبدیل به باشگاه سیاسی نشود. چرا که در این صورت مسئله اصلی که حرکت به سوی علم جهانی است، فراموش شده و این خسارت بزرگی برای نسل آینده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران گفت: استفاده از افراد دارای مدارج علمی به عنوان مدیران برجسته دانشگاه‌ها، انتخاب مدیرانی که دلسوز نظام هستند، باید مد نظر وزارت علوم باشد.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین کلانتری در پایان خاطر نشان کرد: اینکه معیار گزینش مسئولان آموزش عالی مسائل سیاسی باشد، نه بار علمی آنها، سم مهلک دانشگاه است.
 
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark