کد مطلب: 49650
 
رئیس پلیس پیشگیری از وقوع جرم نیروی انتظامی در زاهدان:
از نظارت مضاعف پلیس در نوروز تا کاهش 44 درصدی سرقت/ مبارزه با قاچاق کالا، گامی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی
رئیس پلیس پیشگیری از وقوع جرم نیروی انتظامی در زاهدان گفت: پلیس پیشگیری از وقوع جرم نیروی انتظامی در راستای اجرای تحقق اقتصاد مقاومتی توجه جدی به امر مبارزه با قاچاق کالا و برخورد با مفسدان اقتصادی خواهد داشت.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۷
 
به گزارش زاهدانه، همه ساله همراه با بهارحرکت و تکاپوی مردم نیز برای خانه تکانی ها، خریدهای عید و رفتن به سفرآغاز می شود بگونه ای که این سنت دوست داشتنی از قدیم الایام نزد ایرانیان از اهمیت خاصی برخوردار بوده است.
باید گفت در این میان هستند افرادی که در ایام تعطیلات نوروز بیشتر از آنکه در خدمت خانواده خود باشند به فکر فراهم کردن آسایش و آرامش مردم بوده بگونه ای که بخش بزرگی از نیروهای انتظامی، امدادی و خدماتی ماموریت می یابند در این ایام مشغول ارائه خدمات انتظامی و امدادی باشند تا مسافران و میهمانان نوروزی، روزهای خوش و بدون حادثه ای را سپری کنند. ‏
در همین زمینه پلیس در بخش انتظامی، گشت های نوروزی خود را در شهرها و هر کوی و برزن افزایش می دهد تا به دزدان و خلافکاران فرصت دست درازی به اموال شهروندانی را که راهی سفر شده و خانه خود را خالی گذاشته اند، ندهند. در بخش پلیس راهور، ماموران راهنمایی و رانندگی و راه از درون شهرها تا جاده های کشور مستقر می شوند تا با هدایت ترافیکی، امکان سفر ایمنی را برای مسافران فراهم سازند.

نظارت مضاعف پلیس در نوروز
در سیستان و بلوچستان نیز همچون سایر استان های کشور پلیس اقدام به نظارت مضاعف در نوروز کرده بگونه ای که در این راستا 15 هزار گشت پلیس ، روزانه در حوزه پیشگیری وقوع از جرم در نقاط مختلف کشور در حال فعالیت هستند.
رئیس پلیس پیشگیری از وقوع جرم نیروی انتظامی در زاهدان با اشاره به طرح نظارت مضاعف پلیس در نوروز اظهار داشت: در تعطیلات نوروزی 2 هزار چادر و اطاق پلیس پیشگیری از وقوع جرم ، در مناطق مسکونی و اقامت مسافران مستقر شده است.
سردار شرفی با بیان اینکه اسباب کشی در این ایام منوط به اخذ مجوز از پاسگاه انتظامی محل می باشد، گفت: با هماهنگی قوه قضاییه سارقان سابقه دار در نوروز تحت هیچ عنوانی رها نخواهند شد و با سازمان زندانها نیز هماهنگ شده مشخصات هر زندانی سابقه داری که در نوروز به مرخصی می روند به پلیس ارائه شود.
وی از تشکیل یک قرارگاه بنام قرارگاه ابوذر با زیرمجموعه چهار کمیته در حوزه پیشگیری از وقوع جرم خبر داد و افزود: کمیته انتظامی یکی از این کمیته هاست .
این مسئول ادامه داد: در سال گذشته میزان سرقت در کشور 5درصد و در سیستان و بلوچستان 4 درصد به نسبت مدت مشابه سال قبل آن کاهش یافته است .
سردار شرفی افزود: از ابتدای اجرای طرح نوروز تاکنون میزان سرقت 44 درصد ، سرقت مسلحانه 27 درصد ، سرقت منازل 55درصد ، سرقت ازاماکن خصوصی67 درصد و سرقت موتورسیکلت 7 درصد به نسبت مدت مشابه در کشور کاهش یافته است .
رئیس پلیس پیشگیری از وقوع جرم نیروی انتظامی در زاهدان بیان داشت: پلیس پیشگیری از وقوع جرم نیروی انتظامی در راستای اجرای تحقق اقتصاد مقاومتی توجه جدی به امر مبارزه با قاچاق کالا و برخورد با مفسدان اقتصادی خواهد داشت.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark