کد مطلب: 43980
 
استرالیا – امارات؛ خیز بلند کانگورو‌ها برای مقابله با پدیده‌های مرموز
تیم‌های فوتبال استرالیا و امارات در مرحله‌ی نیمه نهایی بازی‌های جام ملت‌های آسیا امروز در ورزشگاه نیوکاسل به مصاف هم می‌روند.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۳۸
استرالیا – امارات؛ خیز بلند کانگورو‌ها برای مقابله با پدیده‌های مرموز
 
به گزارش زاهدانه به نقل از سایت رسمی جام ملت‌های آسیا، استرالیا به عنوان میزبان شانزدهمین دوره از برگزاری مسابقات جام ملت‌های آسیا امروز در مرحله نیمه نهایی به مصاف تیم امارات می‌رود.
 
تیم فوتبال استرالیا تا رسیدن به مرحله نیمه نهایی فقط 90 دقیقه فاصله دارد. این تیم با ثبت 10 گل بیشترین تعداد گل در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2015 را به ثمر رسانده و به دنبال اضافه کردن آن در دیدار مقابل امارات است.
 
علی مبخوط بهترین گلزن تیم امارات در این جام است و تا کنون 4 گل را به نام خود ثبت کرده است.
 
آمارهای رسمی نشان می‌دهد خط دفاع امارات تا رسیدن این تیم به مرحله نیمه نهایی عملکرد قابل قبولی داشته‌اند، به طوری‌که از مجموع 75 حمله‌ای که حریفان مختلف به سمت دروازه امارات داشتند، این تیم فقط 4 گل دریافت کرد.
 
تیم فوتبال استرالیا برای دومین دوره متوالی به مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا می‌رسد.

لازم به ذکر است آمار فوق فقط در 3 مرتبه حضور آن‌ها درمسابقات جام ملت‌های آسیا به دست آمده، اما تیم فوتبال امارات سومین حضور در مرحله نیمه نهایی را تجربه می‌کند. آخرین مرتبه که اماراتی‌ها به این مرحله رسیدند، به سال 1996 مربوط می‌شو. آن‌ها در همان سال نائب قهرمان جام ملت‌های آسیا شدند.
 
این دومین مرتبه است که تیم‌های فوتبال استرالیا و امارات مقابل هم قرار می‌گیرند و نتیجه هر دو بازی با تساوی به پایان رسید.
 
هر دو تیم در بازی‌های مرحله گروهی تجربه یک شکست را داشته‌اند اما هیچ تیمی به اندازه استرالیا آمار بالای شوت در چهارچوب دروازه با 32 شوت نداشته، آمار امارات در این بخش 13 شوت در چهارچوب است.
 
آمار و ارقام:
 
رتبه فیفا: استرالیا 100، امارات 81 بهترین عملکرد در جام ملت‌های آسیا: استرالیا نائب قهرمان سال 20111، امارات نایب قهرمان سال 1996 عملکرد در جام ملت‌های آسیا سال 2011: استرالیا نایب قهرمان، امارات رتبه سیزدهم دیدارهای گذشته:
 
10/10/2014 استرالیا صفر – امارات صفر
 
5/1/2011 استرالیا صفر – امارات صفر
 
ستاره‌های هر دو تیم:
 
تیم کیهیل (استرالیا) – ملی پوش 35 ساله در این جام 2 گل به ثمر رساند.
 
مت ریان (استرالیا): دروازه بان 22 ساله دارای دو کلین شیت در مسابقات این جام است.
 
ماسیمو لونگو (استرالیا): هافبک ارزشمند استرالیا در کرهای هجومی و ارسال پاس گل مهارت دارد.
 
عمر عبد الرحمان ( امارات): هافبک تهاجمی امارات مهره اصلی این تیم در بازی‌های جام ملت‌های آسیا 2015 بوده و قادر به حضور در کارهای دفاعی نیز هست.
 
علی مبخوط (امارات): او آقای گل این دوره از بازی‌های جام ملت‌های آسیا است که تا کنون 4 گل به ثمر رسانده است.
 
نظر مربیان:
 
مهدی علی سرمربی تیم فوتبال امارات در آستانه دیدار مقابل استرالیا گفت: تمامی اعضای تیم آماده رویارویی با استرالیا هستند. حمدان الکمالی تنها مصدوم تیم ما است که قبل از دیدار مقابل ژاپن دچار آسیب دیدگی شده بود، به غیر از او مصدوم دیگری نداریم. هر بازی برنامه و تاکتیک مخصوص به خود را دارد و در دیدار مقابل استرالیا هم شیوه بازی جدیدی از تیم امارات خواهید دید.
 
آنجل پوست‌کوگلو
سرمربی تیم ملی استرالیا هم گفت: تاکنون هیچ رقیبی در بازی‌های جام ملت‌های آسیا را دست کم نگرفته‌ایم، این موضوع در مورد امارات هم صدق می‌‌کند. ما انتظار بازی سخت و جذاب را مقابل امارات داریم. برای تیم امارات احترام زیادی قائل هستیم و از بازی‌های انتخابی جام جهانی تا کنون به دقت وضعیت آنان را مورد مطالعه قرار داده‌ایم.
 
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark