کد مطلب: 31280
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان‌:
سیستان و بلوچستان مشکلات جدی در زمینه بهداشت و درمان دارد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: سیستان وبلوچستان با توجه به وسعت و پراکندگی جمعیت با مشکلات جدی در زمینه بهداشت و درمان روبه‌رو است.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۱۴
منصور شکیبا
 
منصور شکیبا
به گزارش زاهدانه ، منصور شکیبا پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز پرستار در زاهدان اظهار داشت: سیستان وبلوچستان اکتیوترن استان کشور در اجرای طرح واکسیناسیون فلج اطفال است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سیستان وبلوچستان با بیان اینکه سال گذشته 28 هزار کودک که در استان نواقص واکسیناسیون داشتند شناسایی شدند، افزود: ‌اگر پیشگیری در این زمینه بیشتر تقویت شود‌ مسائل پایه‌ای حل شده و دیگر نیازی به ساخت بیمارستان‌های مدرن نیست و باعث بالارفتن سطح بهداشت در جامعه می‌شود.

این مسئول اذعان داشت: هنوز بهورزان مشغول به فعالیت در خانه‌های بهداشت به سطح مطلوبی از آگاهی نرسیده‌اند و درصد زیادی از جمعیت استان ما به صورت متغیر و پراکنده که پوشش بهداشتی و درمانی کاری بسیار سخت و دشوار است.

وی ادامه داد: سیستان وبلوچستان جزو چهار استان اول کشور است که در زمینه تغذیه دچار مشکل است و همین موضع باعث بالارفتن مرگ و میر کودکان در استان شده است.

شکیبا خاطرنشان کرد: 80 درصد باروری زنان استان در سنی صورت می‌گیرد که از نظر جامعه پزشکی سن خطرناک و موجب بروز مشکلات ناخوشایندی خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: سیستان وبلوچستان با توجه به وسعت و پراکندگی جمعیت با مشکلات جدی در زمینه بهداشت و درمان روبه‌رو است.

این مسئول بیان کرد: پرورش نیروی انسانی کارآمد در زمینه درمان از مهم‌ترین عوامل پیشرفت جامعه سلامت است.

وی گفت: علوم پزشکی 5 برابر هزینه‌هایی که بیمار و بیمه جهت درمان پرداخت می‌کند را صرف تهیه و تجهیز دستگاه‌های بهداشتی می‌کند تا به راحتی با کمترین هزینه در اختیار مرددم قرار بگیرند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark