کد مطلب: 60080
 
بورس باز هم مثبت ماند/ رکورد ارزش معاملات خرد سهام در سال ۱۴۰۰ شکست
بورس تهران در پایان معاملات پرنوسان خود در نخستین روز کاری هفته با رشد ۵۷۲۴ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۳۱۱ هزار واحد ایستاد و ارزش معاملات خرد سهام با ۷۴۳۴ میلیارد تومان بالاترین رقم را در سال جاری ثبت کرد.
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۳
 
به گزارش زاهدنیوز، به نقل از راه دانا، بازار سرمایه امروز (شنبه) با توجه به افزایش عرضه‌ها سبزپوش ماند؛ این در حالی است که این بازار در چهار هفته گذشته روند صعودی داشت به طوری که در هفته قبل شاخص بورس ۱.۸ درصد رشد را ثبت کرد.

سهامداران پس از چهار هفته صعودی، اقدام به عرضه سهام (شناسایی سود) کردند به طوری که عرضه‌ها بخصوص در ۵ روز کاری گذشته شدت گرفت اما شاخص کل بورس با نوسان زیاد، صعودی ماند.

معاملات بازار سرمایه در نخستین روز کاری هفته (امروز) نیز با تعادل میان خریداران و فروشندگان و گرایش مثبت آغاز بکار کرد، به طوری که شاخص کل بورس در نیمه نخست معاملات رشد بیش از ۱۲هزار واحدی (ارتفاع یک میلیون و ۳۱۷هزار واحدی) داشت، اما در ادامه با افزایش عرضه‌ها (فروش) از رشد آن کاسته و شاخص کل در ساعات پایانی معاملات نزولی شد و در نهایت در ارتفاع یک میلیون و ۳۱۱ هزار واحد ایستاد.

شاخص هم وزن هم مثبت ماند اما شاخص فرابورس با ۲ واحد منفی شد این در حالی است که روند ورود پول توسط حقیقی‌ها همچنان مثبت است.

معامله گران امروز در بازار سهام (بورس و فرابورس) بیش از یک میلیون و ۵۳۰ هزار معامله انجام دادند که حاصل آن تغییر مالکیت بیش از ۱۱ میلیارد و ۲۲۹ میلیون سهم و اوراق مالی بود.

ارزش کل معاملات بازار سرمایه به بیش از ۲۶ هزار و ۸۰ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات خرد سهام هم از ۷۴۳۴ میلیارد تومان گذشته که بالاترین رقم در سال جاری است و رکود آن در سال ۱۴۰۰ شکسته شد و حقیقی‌ها هم بیش از ۱۲۷ میلیارد تومان پول وارد بازار کردند.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز جاری با ۵۷۲۴ واحد رشد به یک میلیون و ۳۱۱ هزار و ۲۲۰ واحد رسید. شاخص هم وزن هم با ۹۷۱ واحد افزایش، عدد ۴۰۲ هزار و ۵۸۳ هزار واحد را ثبت کرد.

معامله گران در بورس بیش از ۸ میلیارد و ۶۰۷ میلیون سهم و اوراق مالی را با انجام ۸۷۸ هزار معامله به ارزش ۶۲۱۳ میلیارد تومان دادوستد کردند.

نمادهای توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، پالایش نفت اصفهان، گسترش نفت و گاز پارسیان، پالایش نفت تهران، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و پالایش نفت تبریز بیشترین اثر مثبت بر شاخص بورس داشتند و نماد معدنی و صنعتی چادرملو بیشترین اثر منفی را شاخص گذاشتند.

 

شاخص کل فرابورس ایران هم امروز کاهش ۲ واحدی در ارتفاع ۱۸ هزار و ۹۸۷ واحد ایستاد.

معامله گران در فرابورس بیش از ۲ میلیارد و ۶۲۲ میلیون سهم و اوراق مالی را در ۶۵۲ هزار نوبت و به ارزش ۱۹ هزار و ۸۶۷ میلیارد تومان را معامله کردند.

نمادهای سرمایه گذاری صبا تامین، بانک دی، پالایش نفت شیراز و پالایش نفت لاوان بیشترین اثر مثبت و نمادهای صنعتی مینو، پلیمر آریاساسول و پتروشیمی زاگرس بیشترین اثر منفی را روی فرابورس گذاشتند.
 
 
انتهای پیام
Share/Save/Bookmark