کد مطلب: 49750
 
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان:
سیستان و بلوچستان محل ورودی مواد مخدر به کشور/ مسدود کردن مسیرهای ورودی اراده جمعی دستگاه‌ها را می طلبد
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه این استان محل ورودی مواد مخدر به کشور است، گفت: با مسدود کردن مبادی ورودی مواد مخدر به استان به نوعی مسیر ورود مواد به کشور مسدود خواهد شد.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۶
 

به گزارش زاهدانه، افغانستان بزرگترین تولید کننده مواد مخدر در جهان است که نبود یک ساختار اقتصادی صحیح و نیز نبود امنیت، کشاورزان افغان را به کشت مواد مخدر واداشته است.

از اینرو همواره دومین استان پهناور کشور، سیستان و بلوچستان به دلیل همجواری با دو کشور افغانستان و پاکستان در معرض قاچاق انواع مواد مخدر، قاچاق سوخت، کالا و غیره ای می باشد که تبعات ناشی از آن همچون تهدید اقتصاد ملی و ایجاد بحران در نظام های اجتماعی، بهداشتی، فرهنگی، مالی و امنیتی موثر بوده بگونه ای که این مهم استانمان را با معضلات جدی تری همچون افزایش بیکاری و روی آوردن به شغل های کاذب، از بین رفتن سرمایه و سرمایه گذار و افزایش فقر مواجه کرده است.

در این زمینه علی اصغر جمشید نژاد در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه سهم اعتبارات سیستان وبلوچستان برای مبارزه با مواد مخدر بیشتر است، گفت: این مهم بدان جهت است که استان با توجه به هم مرزی با دو کشور افغانستان و پاکستان در مبارزه با مواد مخدر نقش مهمی ایفا میکند.

وی با اشاره به اخذ اعتبارات لازم برای مبارزه با مواد مخدر در استان افزود: باید برای ایجاد پیشگیری از مصرف مواد مخدر از تمامی ظرفیتهای فرهنگی و مذهبی بهره جست و با استفاده از آنان آموزش های لازم را به مردم ارائه داد.

این مسئول با بیان اینکه باید مبادی ورودی مواد مخدر در استان به صورت کامل مسدود شود، ادامه داد: در این راستا کنترل مرزها حتی با بهره گیری از سیستمهای الکترونیکی به بهترین شکل ممکن صورت گیرد.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار مواد مخدر را تهدیدی جدی برای کشور عنوان کرد و افزود:سیستان و بلوچستان محل ورودی مواد به کشور است و با مسدود کردن مبادی مورودی مواد مخدر به استان به نوعی مسیر ورود مواد به کشور مسدود خواهد شد.

جمشید نژاد در پایان بیان کرد: مسدود کردن مسیرهای ورودی مواد مستلزم اراده جمعی تمامی دستگاهها است که باید به طور جدی برای محقق شدن آن وارد عمل شد.
انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark