کد مطلب: 39760
 
معاون سایق آژانس : ایران از لحاظ زیر ساخت هسته ای در خاورمیانه پیشرو است
اولی هاینونن ، معاون سایق آژانس در مورد مسابقه تسلیحاتی در خاورمیانه هشدار داد.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۱۹
معاون سایق آژانس : ایران از لحاظ زیر ساخت هسته ای در خاورمیانه پیشرو است
 
به گزارش زاهدانه به نقل از سایت ( دبلیو ، ان ، دی )؛ اولی هاینونن ، معاون سابق دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی ، در مصاحبه با یک رادیوی محلی در نیویورک ، بار دیگر ضمن وارد ساختن اتهامات بی اساس به جمهوری اسلامی ایران ، مدعی شد کشورمان از لحاظ صنعت و زیر ساخت هسته ای در منطقه ، پیشرو است.
وی در اظهاراتی بی اساس ، مدعی شد ایران با آزانس همکاری نمی کند و این نهاد بین المللی ، هیچ گونه اطلاعات روشنی از صنعت هسته ایران ندارد.او گفت حتی با توافق ژنو و یا هرگونه توافق دیگری ، باز هم ایران قادر است در مدت کوتاهی به سلاح هسته ای دست پیدا کند. این در حالی است که ایران ، به شهادت آژانس ، بیشترین همکاری را با این نهاد داشته و آزانس همواره از تاسیسات هسته ایران بازرسی می کند. ضمنا مقامات ایران ، بارها اعلام کرده اند در پی استفاده صلح آمیز از صنعت هسته ای هستند. آقای هاینونن ، ایران و توان هسته ای این کشور را متهم به آغاز مسابقه تسلیحاتی در خاورمیانه نموده و گفته است که هنوز چیزهای زیادی در مورد ذخایر غنی اورانیوم ایران نمی دانیم. وی جمهوری اسلامی ایران را متهم به داشتن سابقه بد و گمراه کننده در زمینه هسته ای نموده است.
وی در ادامه صحبتهایش ، ضمن تکرار اتهامات نخ نما شده علیه ایران ، ایران را متهم می کند که تصویر روشنی از توانایی هسته ای خود به آزانس ارائه نکرده است.وی در تایید اظهارات بی اساس وندی شرمن ، گفت لغو تحریمها بستگی به همکاری ایران دارد و ایران باید تمام سایت های هسته ای خود را به روی بازرسان آزانس بگشاید.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark