کد مطلب: 52530
 
معاون پیشگیری از تخلفات سازمان تعزیرات حکومتی کشور:
سیاسیون و بزرگان معمولا کوچ می کنند/ نبود بسترهای اقتصادی عامل گرایش به قاچاق در سیستان وبلوچستان
معاون پیشگیری از تخلفات سازمان تعزیرات حکومتی کشور گفت: سیاسیون و بزرگان معمولاً کوچ می کنند و برخی جوانان به دلیل اینکه انرژی و برنامه خود را در حوزه های قانونی نمی توانند تخلیه کنند به قاچاق روی می آورند.
تاریخ انتشار : شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۹
 
به گزارش زاهدانه، محمد بارانی در بازدیدی که از مرز میرجاوه داشت با بیان اینکه قاچاق تاثیر فراوانی در حوزه های مختلف دارد، گفت: ضربه به اشتغال و از بین رفتن اعتماد عمومی مردم به مسئولان و حاکمیت از عمده مضرات پدیده قاچاق محسوب می شود.

قاچاق، تولید ملی را خدشه دار می کند
وی از پدیده قاچاق بعنوان یک معضل در جامعه یاد کرد و افزود: فقر و بیکاری از جمله علل اصلی روی آوردن به قاچاق است که در این رابطه باید به صورت جدی برنامه ریزی و بررسی انجام شود. عنوان می شود و لازم است به صورت جدی بررسی شود.
این مسئول با بیان اینکه قاچاق، تولید ملی را خدشه‌دار می‌کند، بیان کرد: از بین رفتن اعتماد به تولید ملی زمینه قاچاق را افزایش می دهد از اینرو باید کالاهای داخلی با کیفیت خوب تولید و عرضه شوند.
وی در ادامه با اشاره به نقش تعزیرات حکومتی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: در سیستان وبلوچستان به دلیل نبود بسترهای اقتصادی اگر شدیدترین مجازات‌ها هم در نظر شود باز افرادی به سمت قاچاق می‌روند.
معاون پیشگیری از تخلفات سازمان تعزیرات حکومتی کشور ادامه داد: از آنجایی که در استان توجه کمی به موضوعاتی از قبیل احداث کارخانجات تولیدی، سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی شده است، می طلبد به این نقطه از کشور توجه و رویکردهای غلط اصلاح شود.
وی با بیان اینکه بیشترین نقش در زمینه کشف قاچاق بر عهده نیروی انتظامی است، گفت: مرجع سیاست‌گذاری‌های کلان در این زمینه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است، در قانون دستگاه های کاشف مشخص شده و تعزیرات حکومتی که یک دستگاه شبه قضایی است بیشتر نقش رسیدگی را ایفا می کند.

سرمایه گذاری در استان ضعیف است
این مسئول خاطر نشان کرد: در بازدیدی که از مرز میرجاوه انجام شد کارگران پاکستانی اجازه استفاده از دستگاه های بالابر را نداشته و خود اقدام به باز و بسته کردن کالاها می کردند که این مهم علاوه بر اشتغالرایی، مانع ورود فناوری نیز شده بود لذا برخی مواقع ما نیز برای ایجاد اشتغالزایی باید مانع از ورود فناوری شویم.
وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در استان بسیار ضعیف است، افزود: سیاسیون و بزرگان معمولاً کوچ می کنند و برخی جوانان به دلیل اینکه انرژی و برنامه خود را در حوزه های قانونی نمی توانند تخلیه کنند به قاچاق روی می آورند که باید بسترهای لازم در استان ایجاد شود.

سیستان وبلوچستان دومین استان کشور در حوزه قاچاق
مدیرکل تعزیرات حکومتی سستان وبلوچستان نیز در ادامه بیشترین قاچاق را مربوط به سوخت، لوازم خانگی و میوه عنوان کرد و گفت: بیش از 2 هزار و500 پرونده در حوزه قاچاق در استان تشکیل شده است.
سید مرتضی مدنی فدکی با بیان اینکه رتبه دوم کشوری در حوزه قاچاق به سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است، ادامه داد: منطقه آزاد در ورود کالای قاچاق بی تأثیر نیست از طرفی گستردگی مرز، مراودات در سطح مرز و وجود منطقه آزاد در ورود کالای قاچاق در استان نیز دیده می شود.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark