کد مطلب: 47860
 
گزارش «زاهدانه» از هشدار جدی رئیس کل دادگستری استان به عوامل فتنه گر در سیستان وبلوچستان؛
عده ای با دادن تریبون به فتنه گران به دنبال احیای آن هستند/ تضعیف شورای نگهبان آب به آسیاب دشمن ریختن است
مدیرکل دستگاه قضایی استان گفت: نظام اسلامی هرگز اجازه نخواهد داد افرادی که در سال 88 به اسلام و انقلاب خیانت کردن مجدد بر مسند قدرت قرار بگیرند.
تاریخ انتشار : جمعه ۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۶
 
به گزارش زاهدانه، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه عبادی- سیاسی که در مصلای قدس زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: شعار مرگ برآمریکا یک شعار نهادینه و اساسی در جامعه است.
وی گفت: سیزدهم آبانماه روز بزرگی برای این ملت است که از آن به یوم الله نیز یاد می شود.
امام جمعه موقت زاهدان با اشاره به اینکه نطفه این انقلاب در مبارزه با استکبار جهانی منعقد شده است، اد/ تضعیف شورای نگهبان آب به آسیاب دشمن ریختن است/ با امکانات دولتی علیه شورای نگهبان �امه داد: چه قبل از پیروزی انقلاب و چه بعد از آن تمامی اعلامیه های که از سوی امام خمینی (ره) به دست ما می رسید همه در رابطه مبارزه با استکبار بود و حضرت امام به خوبی به این نکته پی برده بود که همه مشکلات اسلام و جهان اسلام زیر سر استکبار است.
رئیس کل دادگستری استان با اشاره به مسئله برجام گفت: ما نباید گول ظاهر این مذاکرات را بخوریم و فکر کنیم آمریکا دیگر با ملت ایران دشمنی ندارد و دست از شعار دادن برداریم یا پرچم آنرا به آتش نزنیم، بلکه باید بیش از پیش در این زمینه آگاه و هوشیار باشیم.
وی در ادامه به تضعیف شورای نگهبان و دیگر نهادهای قانونی اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان بعد از انقلاب نقش کلیدی در برگزاری یک انتخابات سالم را ایفا کرده است امروز باید نظارت استصوابی شورای نگهبان به معنای واقعی اعمال شود.
حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه برخی در محافل مختلف می نشینند و نظارت استصوابی شورای نگهبان را نقد می کنند، ادامه داد: مخالف با این نهاد قانونی زمینه حضور افراد ناصالح و ناباب در مسند قدرت است.
وی با بیان اینکه نتیجه عدم وجود شورای نگهبان باعث به وجود آمدن حوادثی مثل کربلا به وجود بیاید، افزود: فتنه گران سال 88 باز به راه افتاده‌اند و می‎خواهند همان فتنه را به وجود آورند.
امام جمعه موقت زاهدان به موضع صریح رهبر در خصوص شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: عده ای براساس مصالح حزبی و جناحی بر علیه مواضع رهبر انقلاب سخن می گویند.
وی با بیان اینکه افرادی می خواهند فتنه گران را در جامعه احیا کنند، افزود: فتنه گران با برگزاری میتینگ هایی به دنبال احیای فتنه هستند اما بدانند مردم ایران همان هایی هستند که با هوشیاری در سال 88 مانع پیشروی فتنه شدند.
مدیرکل دستگاه قضایی استان گفت: نظام اسلامی هرگز اجازه نخواهد داد افرادی که در سال 88 به اسلام و انقلاب خیانت کردن مجدد بر مسند قدرت قرار بگیرند.
وی ادامه داد: گویا عده ای می خواهند استان را به آشوب بکشند، متاسفانه چندی پیش در استان شاهد جلسه ای بودیم که یک فتنه گر معلوم الحال و از محکومین فتنه 88 توسط افرادی دعوت شد.
این مسئول افزود: از فتنه 88 در حالی گذر کردیم که در استان سیستان و بلوچستان جوی آرام حاکم بود و اکنون نیز این جو حاکم است.
وی افزود: در آستانه انتخابات به دنبال آرامش در استان هستیم چرا عده ای با دست خود می خواهند در استان تنش به وجود بیاورند.
مدیرکل دادگستری استان سیستان و بلوچستان با هشدار خطاب به افرادی که پای فتنه گران را به استان باز می کنند گفت: به عنوان مسئول دستگاه قضا اگر بار دیگر پای فتنه گری به استان باز شود به کمک دستگاه های نظامی، انتظامی و اطلاعاتی به شدن با آن برخورد می کنیم.
وی در پایان بیان داشت: فتنه خط قرمز نظام است و مسولیت حضور فتنه گران در استان متوجه افرادی است که پای آنها را به استان باز می کنند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark