کد مطلب: 34170
 
امام جمعه زاهدان :
هیچ کس نمی تواند منکر ظهور منجی عالم بشریت شود
امام جمعه زاهدان گفت: مسئله مهدویت علاوه بر مذهب شیعه جزو جهان بینی همه مکاتب آسمانی است و بر مبنای روایت موجود در کتب علمای بزرگ اهل سنت موضوع مهدویت قابل انکار نیست و هیچ کس نمی تواند منکر ظهور منجی عالم بشریت شود.
تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۱۱
 
ایت الله سلیمانی
به گزارش زاهدانه ، آیت الله ˈعباسعلی سلیمانیˈ در خطبه های این هفته نماز عبادی-سیاسی جمعه در مصلی قدس زاهدان افزود: طی روزهای اخیر تحولاتی در عراق به وقوع پیوست که جای تامل دارد در حالی که سران کشور عراق در حال رایزنی و ائتلاف برای تشکیل دولت بودند، اقدامات فجیعی در این کشور به وقوع پیوست که دل هر انسانی را به درد می‌آورد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت : برخی کشورهای منطقه برای جبران آزردگی شدید خود از پیروزی نوری مالکی به عنوان یک فرد شیعه در انتخابات ریاست جمهوری عراق، تمام تلاش خود را معطوف به ایجاد اغتشاش و ناامنی در این کشور کرده است.

وی مهمترین جریان هفته اخیر در منطقه را تحولات عراق عنوان کرد و گفت: در شرایطی که گروه های سیاسی عراق در هفته گذشته سرگرم رایزنی با هم برای تشکیل دولت بودند گروه های تروریستی و تکفیری به عملیات انتحاری که باعث شهادت مظلومانه انسان های بی گناه شد و انجام یورش به شهرهای مختلف این کشور دست زدند.

امام جمعه زاهدان افزود: هم اکنون شمار زیادی از عشایر عراق با نیروهای امنیتی این کشور برای جلوگیری از نفوذ گروه های تکفیری همکاری دارند و آیت الله سیستانی عالم شیعه و یکی از علمای بزرگ اهل سنت حکم جهاد بر علیه گروه های تکفیری و مقابله با آنان را صادر کردند.

آیت الله سلیمانی افزایش اختلاف داخلی، نفوذ بعثی های بجای مانده از رژیم صدام، نگاه فرقه ای مدیریت شده از سوی یکی از کشورهای عربی منطقه و اقدامات رقیبان بازنده نوری مالکی را از مهمترین دلایل غافلگیری نیروهای نظامی عراق در مقابله با گروه های تکفیری و تروریستی در این کشور برشمرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در سیستان و بلوچستان گفت: افرادی که در گذشته در راس حکومت عراق بودند با هم به اختلاف پرداخته و از دولت جداشدند و برای سرنگونی کشور به هیچ عنوان کوتاه نیامدند نمونه ای این افراد طارق هاشمی معاون رییس جمهوری است که بعد ار فرار به گروههای تکفیری پیوست و بیش از 150 عملیات تروریستی را در مناطق مختلف این کشور سازماندهی کرد.

امام جمعه زاهدان افزود: بعثی ها و بازماندگان رژیم صدام هنوز در کوشه و کنار عراق نفوذ دارند و در انتظار بدست آوردن فرصتی برای انتقام از مردم هستند و با همکاری مجدانه با گروه های تروریستی سعی در ناامن کردن این کشور دارند.

آیت الله سلیمانی ابراز امیدواری کرد به لطف خداوند، مردانگی مردم، هوشمندی ارتش و حکم مقابله با گروههای تکفیری صادره از سوی علمای شیعه و سنی عراق هرچه زودتر مشکلات ناامنی حاکم بر این کشور برطرف شود.

وی با اشاره به فرا رسیدن سالروز صدور فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل جهادسازندگی در سال 58 گفت: این سازمان با ارزش و گرانقدر در داخل سیستان و بلوچستان منشا برکات زیادی بوده است و امروزه شاهد تحقق سرمایه گذاری های زیادی از سوی بخش های خصوصی و دولتی در حوزه کشاورزی این استان هستیم.

امام جمعه زاهدان با گرامیداشت نیمه شعبان سالروز ولادت خجسته مولود عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) گفت: مساله مهدیت علاوه بر شیعه جزو جهان بینی همه مکاتب آسمانی است و برمبنای روایت موجود در کتب علمای بزرگ اهل سنت موضوع مهدویت قابل انکار نیست و هیچ کس نمی تواند منکر ظهور منجی عالم بشریت شود.

آیت الله سلیمانی ادامه داد: بر اساس بیانات علمای اهل سنت برای هر فردی که ذره ای ایمان داشته باشد اعتقاد به وجود نازنین امام زمان(عج)، امری ضروری است.

وی با اشاره به سالروز تشکیل وزارت اطلاعات و روز سربازان گمنام امام زمان (عج) که این روز متعلق به آنهاست، خاطرنشان کرد: تنها ارگانی که با وجود تمام اقدامات ارزشمند و بی‌بدیل امکانات، واگویی فعالیت‌های آنها وجود ندارد اما این دلیل نمی‌شود که ما عمق کارهای با ارزش آنها را که در بسیاری از موارد بازندگی و مصونیت ایجاد می‌کند را نادیده بگیریم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: اگر نبود کشفیات سربازان گمنام طی ماه‌های اخیر درباره مواد منفجره در شهرستان چابهار، معلوم نبود که چه اتفاقی به وقوع می‌پیوست اما هوشیاری و درایت این سربازان گمنام امام زمان (عج) سبب شد تا نقشه‌های شوم دشمنان خنثی شود.

سلیمانی افزود: نیمه شعبان سالروز ولادت ولی‌عصر (عج) در حقیقت روز یادآوری اقدامات ارزشمند این طیف ریشه دینی و اسلامی دارد و اینان نظارت بر امور مسلمین و رفتار آنان دارند تا خدای نکرده زمینه فساد و انحراف در جامعه به وجود نیاید.

وی گفت: سربازان گمنام امام زمان (عج) فرزندان شاخص بنیانگذار انقلاب و رهبری معظم هستند که با وجود اقدامات ارزشمند در بسیاری از مواقع در مجالس شناخته نمی‌شوند و این به خاطر این است که رسالت و تکلیف الهی خود را به سرمنزل مقصود برسانند.

امام جمعه زاهدان با بیان فرا رسیدن نیمه شعبان، ولادت حضرت ولی‌عصر مهدی موعود (عج)، تصریح کرد: مسئله مهدویت جزو جهان‌بینی همه مکاتب آسمانی است و منحصر به مسلمانان نیست و همه به آن اعتراف دارند.

سلیمانی گفت: بالغ بر 110 آیه شریفه با تطبیق و تایید معنا گیری پیدا می‌کنند و او را به عنوان حجت دوازدهم به مسلمانان و مکاتب مختلف جهان معرفی می‌کنند.

وی تاکید کرد: هیچ کس نمی‌تواند مهدویت را انکار کند و اگر کسی ذره‌ای ایمان داشته باشد نمی‌تواند منکر این مسئله شود هر چند بوده‌اند مفسرانی که به اقتضائات ذیل آیات در وجود نازنین او و قیامش نوشتار داشته‌اند.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و کرمان اضافه کرد: عده‌ای از مفسران بزرگ چون ابن خلدون بر این باورند به علت اینکه از نام مهدی (عج) امکان سوء استفاده وجود دارد نباید نام او را آورد این در حالی است که در برهه‌های مختلف از اسامی خداوند، حضرت رسول و خیلی از بزرگان سوء استفاده شده پس نباید نام آنان را بر زبان راند.

سلیمانی اظهار امیدواری کرد: با عنایات حضرت حق و هوشمندی نظام و ارتش عراق و حکم علمای شیعه و سنی هر چه زودتر مشکلات عراق برطرف شود و دامی باشد برای اشرار که به نابودی همه آنان منجر شود.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark