کد مطلب: 36150
 
رد پاهای خون‌آلود در سراسر حیاط مدرسه‌ای که به دست رژیم صهیونیستی ویران شد
حمله به مدرسه "بیت حانون" واقع در شمال غزه، یکی از وحشیانه‌ترین و بی‌رحمانه‌ترین اقدامات رژیم صهیونیستی در 19 روز گذشته بوده است. از زمان آغاز حمله اسرائیل به غزه، بیش از 800 فلسطینی ــ عمدتا غیرنظامی ــ جان خود را از دست داده‌اند.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۳:۵۶
رد پاهای خون‌آلود در سراسر حیاط مدرسه‌ای که به دست رژیم صهیونیستی ویران شد
 
به گزارش زاهدانه ، روزنامه "گاردین" در مقاله‌ای به قلم "پیتر بیمانت" و "هریت شروود" می‌نویسد: روز پنجشنبه، خشونت جنگ در غزه به کرانه غربی کشیده شد که در یکی از بزرگترین درگیری‌های چند سال اخیر، دست کم دو تن از فلسطینی‌ها کشته و عده زیادی مجروح شدند.
همانطور که انتظار می‌رفت، روز جمعه، مصادف با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، پس از آنکه مقامات فلسطینی از مردم خواستند که در اعتراض به قتل عام مردم غزه و برای برپایی «روز خشم» به خیابان‌ها بریزند، اعتراضات گسترده‌ای در کرانه غربی و شرق بیت المقدس صورت گرفت.

*** حمله رژیم صهیونیستی به پناهگاه سازمان ملل
پس از آنکه در نتیجه حمله رژیم صهیونیستی به پناهگاه سازمان ملل، بیش از 15 زن و کودک و کارکنان سازمان ملل کشته و نزدیک به 200 نفر مجروح شدند، هزاران نفر از مردم فلسطین در اعتراض به این اقدام به خیابان‌ها ریختند. 
نیروهای دفاعی اسرائیل ادعا کرد که پیش از بمباران منطقه، به ساکنین پناهگاه، زمانی کافی برای تخلیه داده بود. اما سازمان ملل صراحتا این ادعا را تکذیب کرده است. سازمان ملل اعلام کرده است که مختصات دقیق محل این مدرسه را به نیروهای دفاعی اسرائیل داده بود.

*** پیشنهاد جان کری به هر دو طرف
در این بین، گزارش‌ها حاکی از آن است که جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا برای پایان دادن به خشونت‌ها، پیشنهاد جدیدی را به هر دو طرف ارائه کرده است. در راس این پیشنهاد، آتش‌بس موقت یک هفته‌ای قرار دارد که طی آن، نیروهای اسرائیلی اجازه ماندن در غزه و شناسایی و تخریب تونل‌ها را دارند؛ و به طور همزمان، مذاکرات نیز برای رسیدن به یک توافق دائم، ادامه پیدا خواهد کرد.
کری گفته بود که پیش از ترک قاهره برای بازگشت به واشنگتن در اواخر روز جمعه، منتظر پاسخ اسرائیل و حماس می‌ماند. روز جمعه کابینه امنیتی اسرائیل برای بحث و گفت و گو در مورد این برنامه تشکیل جلسه داد. علاوه براین، قرار بود که این کابینه در خصوص گزینه‌های مربوط به گسترش عملیات زمینی خود در غزه، بحث و گفت و گو کند.

*** حمله به مدرسه «بیت حانون» واقع در شمال غزه، یکی از وحشیانه‌ترین و بی‌رحمانه‌ترین اقدامات رژیم صهیونیستی در 19 روز گذشته بوده است
خالد مشعل، رهبر تبعیدی حماس گفت که آتش‌بس باید شامل پایان تضمین شده محاصره هشت ساله نوار غزه به دست اسرائیل باشد. وی در مصاحبه با شبکه خبری «بی بی‌ سی» گفت: «ما خواستار هر چه سریع‌تر آتش‌بس هستیم، به شرطی که محاصره غزه نیز در راستای این آتش‌بس، از میان برداشته شود.»
حمله به مدرسه «بیت حانون» واقع در شمال غزه، یکی از وحشیانه‌ترین و بی‌رحمانه‌ترین اقدامات رژیم صهیونیستی در 19 روز گذشته بوده است. از زمان آغاز حمله اسرائیل به غزه، بیش از 800 فلسطینی ــ عمدتا غیرنظامی ــ جان خود را از دست داده‌اند. در مقابل، 34 اسرائیلی و یک کارگر تایلندی نیز کشته شدند.

*** سازمان ملل: تداوم اقدامات اسرائیل در فلسطین به مثابه «جنایات جنگی» است
«بان کی مون»، دبیرکل سازمان ملل، حمله به این پناهگاه را محکوم کرد؛ گفتنی است که این حمله تنها چند ساعت پس از آنکه این سازمان هشدار داد که تداوم اقدامات اسرائیل در فلسطین به مثابه «جنایات جنگی» است، اتفاق افتاد. «بان کی مون» گفت: «حمله امروز بر ضرورت توقف فوری کشتار تاکید می‌کند.»
«والریه آموس»، یکی از مقامات ارشد سازمان ملل، حمله به این مدرسه را «رقت انگیز» توصیف کرد.
این مدرسه زمانی مورد حمله نیروهای رژیم صهیونیستی قرار گرفت که جمعیت زیادی از خانواده‌ها در حیاط آن منتظر بودند که به مکانی امن منتقل شوند. به گفته بازماندگان، این حمله با پرتاب خمپاره به محوطه حیات مدرسه آغاز شد که به دنبال آن، شلیک‌های متعددی به طبقات بالایی ساختمان مدرسه صورت گرفت.

*** رد پاهای خون آلود در سراسر حیاط مدرسه‌ای که به دست رژیم صهیونیستی ویران شد
بسیاری از مجروحان ابتدا به بیمارستانی محلی منتقل شدند که در آن، زنان و کودکان، وحشت‌زده به یکدیگر چسبیده بودند و منتظر بودند تا از بستگان خود خبر بگیرند. یک خمپاره در 50 متری ساختمان بیمارستان، در حالی که آن‌ها منتظر بودند، منفجر شد.
پس از وقوع این حمله، رد پاهای خون آلود در سراسر حیاط این مدرسه ویران شده، و همینطور اموال رها شده مردم  در آنجا به چشم می‌خورد. حمامی ازخون در داخل و خارج از ساختمان مدرسه به راه افتاده بود و میزهای چوبی مدرسه آغشته به خون شده بودند.

*** به هرکجا که نگاه می‌کردیم، اجسادی را که عمدتا زنان و کودکان بودند، دیده می‌شد
«نورحمید» 17 ساله گفت: «وقتی حمله اتفاق افتاد، ما در حال آماده شدن برای ترک آنجا بودیم. وقتی آن‌ها شروع به حمله کردند، ما در خارج از ساختمان مدرسه ایستاده بودیم؛ بسیاری از زنان، کودکان خود را بغل کرده بودند. خواهر من یکی از مجروحین بود. به هرکجا که نگاه می‌کردیم، اجسادی را که عمدتا زنان و کودکان بودند، دیده می‌شد.
«لیلا الشینباری» به خبرگزاری «رویترز» گفت: «همه ما یک جا نشسته بودیم که ناگهان 4 خمپاره بر سر ما فرود آمد... اجساد مردم بر روی زمین افتاده بود و صدای فریاد مردم بی‌دفاع شنیده می‌شد، در حالی که همه جا پر از خون بود. پسرم کشته شد و تمام بستگان و از جمله فرزندان دیگرم به شدت زخمی شده‌اند.»

*** بیش از 140 هزار تن از مردم فلسطین به مراکز سازمان ملل پناه برده‌اند
«ایمان حمدان»، رئیس بیمارستان «بیت حانون» به روزنامه «گاردین» گفت: «کادر پزشکی بیمارستان مشغول رسیدگی به مجروحانی است که هدف اصابت گلوله‌های متعدد شده‌اند و ارگان‌های داخلی آن‌ها به شدت آسیب دیده است. بدن برخی از مجروحین متلاشی شده است. مواجهه با چنین قتل عامی به بیش از یک بیمارستان نیاز دارد.»
در طول حملات رژیم صهیونیستی به غزه، بیش از 140 هزار تن از مردم فلسطین به مراکز سازمان ملل پناه برده‌اند. بسیاری از مدارسی که توسط آژانس کار و امداد سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (UNRWA) اداره می‌شوند، هفته گذشته هدف حمله صهیونیست‌ها قرار گرفتند. روز سه شنبه، مدرسه‌ای در اردوگاه آوارگان «مغازی» در مرکز غزه که پناهگاه حدود 1000 نفر از آوارگان فلسطینی به شمار می‌رفت، حدف حمله خمپاره‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

*** درگیری بین نیروهای دفاعی اسرائیل و معترضان فلسطینی
ارتش اسرائیل که اعلام کرد در حال «بررسی حادثه» است، ادعا می‌کند که این اتفاق در طول یک «برخورد نظامی سنگین» در منطقه رخ داد و «تروریست‌ها» را «به استفاده از زیرساخت‌های غیرنظامی و نمادهای بین المللی به عنوان سپر انسانی» متهم کرد.
اعتراضات زیادی در کرانه غربی در مخالفت با تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، صورت گرفته است. در کرانه غربی، بین نیروهای دفاعی اسرائیل و نزدیک به 10 هزار نفر از تظاهرکنندگان علیه تجاوز اسرائیل به غزه در منطقه‌ای بی‌ثبات در اطراف ایست بزرگ بازرسی «قلندیه»، واقع در بین شهرهای بیت المقدس و رام الله در کرانه غربی برخورد شدیدی صورت گرفت.

*** برخورد پلیس با معترضان فلسطینی در اطراف شهر قدیمی بیت المقدس
نیروهای دفاعی اسرائیل ادعا کرد که از «ابزارهای ضدشورش» ــ اصطلاحی که به جای گلوله‌های لاستیکی و گازهای اشک‌آور استفاده می‌شود ـــ علیه تظاهرکنندگانی که به سمتشان سنگ و کوکتل مولوتوف پرتاب می‌کردند و یکی از خیابان‌ها را با حلقه‌های به آتش کشیده لاستیک مسدود کرده بودند، استفاده کردند.
به گزارش «رادیو اسرائیل»، از زمان انتفاضه دوم فلسطین در سال 2005، این تظاهرات، بزرگترین تظاهرات در مخالفت با رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود.
دو فلسطینی دیگر نیز در هفته جاری در کرانه غربی در این درگیری‌ها به شهادت رسیدند. همچنین در پنجشنبه شب گذشته، پلیس با معترضان فلسطینی در اطراف شهر قدیمی بیت المقدس برخورد کرد.
 

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark