کد مطلب: 39094
 
الکل، حشیش، تریاک از پرمصرف ترین مواد مخدر در بین جوانان است
یک روان‌شناس گفت: مصرف الکل، حشیش و تریاک به دلیل تاثیر گذاشتن به سیستم عصبی بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۰۴
الکل، حشیش، تریاک از پرمصرف ترین مواد مخدر در بین جوانان است
 
به گزارش زاهدانه ، حسین شیخی ساری گفت: متاسفانه در بعضی از کشورها به علت فقر فرهنگی و نبود آموزش‌های لازم بعضی از افراد جامعه برای درمان افسردگی‌ها و استرس‌ها به مواد مخدر روی می‌آورند.  
 
وی دیگر علل گرایش به مواد مخدر را ناتوانی در مقابل مشکلات اقتصادی و اجتماعی دانست و اظهار داشت:‌بیکاری و نداشتن برنامه مشخص برای پرکردن اوقات فراغت در بین جوانان و نوجوانان را می توان از دلایل رو آوردن آنان به این دلیل مواد دانست.  
 
این روان‌شناس در ادامه گفت: یکی دیگر از دلایل مهم شیوع مصرف مواد مخدر در بین جوانان و دسترس آسان به آن همجوار بودن کشور ایران با افغانستان و پاکستان است.  
 
وی شایع ترین مواد مخدر در بین جوانان و نوجوانان رامصرف الکل، حشیش و تریاک دانست و افزود: این مواد به دلیل تاثیر گذاشتن به سیستم عصبی بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است.  
 
شیخی ساری خاطر نشان کرد: برای مقابله با این معضل اجتماعی خانواده‌ها و مسئولان آموزش و پرورش باید در خصوص مضرات و تاثیرات آن به جوانان آموزش‌های لازم را ارائه و رابطه‌ی خوبی با نوجوانان و جوانان بر قرار کنند تا فرزندان،‌نوجوانان و جوانان مسایل و مشکلات خود را با آنان در میان گذارند.  
 
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark