کد مطلب: 56554
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان خبر داد:
بخشهای استانی جشنواره فجر در مسیر سیستان و بلوچستان/دومین جشنواره ملی عکس نگاران برگزار می شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: بخشهای استانی جشنواره فجر در استان برگزار می شود.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۱
 
به گزارش زاهدنیوز، حسین مسگرانی ظهر امروز در نشست خبری که به منظور تشریح برنامه های ارشاد به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و همچنین هفته وحدت و دومین جشنواره عکس نگاران در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، افزود: در ایام چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، برنامه های مختلفی در سیستان و بلوچستان در حوزه فرهنگ و هنر برای اجرا برگزار شده است که از جمله آنها می توان به جشنواره های تئاتر، موسیقی، فیلم، هنرهای تجسمی در بخشی استانی با حضور برترین های جشنواره اشاره کرد.
وی تاکید کرد: جشنواره موسیفی با توجه به همزمانی ایان دهه فجر با ایام فاطمیه، در اسفندماه در استان برگزار خواهد شد، اغلب این جشنواره ها در مرکز استان برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: برگزاری رویدادهای فرهنگی مهم مانند جشنواره تئاتر و موسیقی فجر به جریان سازی فعالیت های فرهنگی در استان کمک می کند.
مسگرانی ادامه داد: یکی از نگاههای ما در اداره کل این است که برنامه ها در سطح استان توزیع شود، در گذشته همانطور که شاهد بودید غیر از زاهدان و اندکی کم در یک یا دو شهر چیزی به نام تئاتر در استان وجود نداست اما هم اکنون شاهد آن هستیم که جریان تئاتر در خیلی از شهرها متداول شده و امسال شاهد حضور گروههای تئاتر استان در جشنواره های ملی و بین المللی خواهیم بود.
این مسئول با اشاره به برگزاری دومین جشنواره اردویی نگاران در استان، اظهار کرد: نام نویسی این جشنواره ملی از امروز آغاز شده است.
وی با بیان اینکه سال گذشته 400 نفر برای شرکت در این جشنواره از سراسر نقاط ایران نام نویسی کردند، ادامه داد: از این تعداد 45 عکاس انتخاب شدند و در قالب اردوی چهار روزه در شمال، مرکز و جنوب سیستان و بلوچستان برای عکاسی از مناظر و صحنه های زیبای این مناطق اعزام شدند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: امسال نیز عکاسان منتخب در دهه اول آذرماه وارد زاهدان می شوند و به مدت چهار روز به عکاسی در نقاط مورد علاقه خود در شهرهای زابل، زاهدان، ایرانشهر، سراوان و چابهار می پردازند.
وی خاطر نشان کرد: آثار شرکت کنندگان 14 آذرماه توسط سه داور ملی و یک داور استانی ارزیابی می شود و در اختتامیه جشنواره از نفرات برتر تجلیل خواهد شد.
وی بیان کرد: در ماه ربیع جشن های مهربانی در تمام نقاط استان برنامه ریزی شده و اجرا خواهد شد که این جشن ها با محوریت ارشاد برگزار می شود تا آن شور وشعف لازم در جامعه جاری شود.
وی افزود: در خصوص کنگره ملی شعر پیامبر مهربانی تصمیم بر آن شده دوسالانه برگزار شود تا شاعرین با تامل بیشتر روی اشعار خود آثار نفیس تری ارائه دهند اما در کنار آن جشنواره ذکر و ذاکرین برگزار خواهد شد که حکمت خوانی و اشعار و نماهنگ هایی در وصف پیامبر مکرم اسلام و معصومین پاک و مطهر خواهد بود.
وی خاطر نشان کرد: برگزاری کرسی های تلاوت قرآن، اجرای موسیقی و نمایش های طنز از ویژه برنامه های این هفته است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به آغاز هفته کتاب و کتابخوانی از فردا 24 آبان ماه جاری نیز گفت: امسال بیست و ششمین دوره هفته کتاب با شعار «حال خوش خواندن» تا اول آذرماه در استان برگزار می شود.
این مقام مسئول گفت: به مناسبت هفته کتاب برنامه های مختلفی پیش بینی شده از جمله جشن کتاب و تقدیر از مروجان فرهنگ کتابخوانی و بنا است روز شنبه زنگ کتابخوانی و مطالعه در مدارس نواخته شود و اما با توجه با اینکه شعار این هفته حال خوش کتاب خواندن است،برگزاری بیست و ششمین دوره جشنواره هفته کتاب با عنوان حال خوش خواندن را خواهیم داشت.
مسگرانی بیان کرد: جام باشگاههای کتاب در چابهار جزو مهم‌ترین برنامه‌های ما هستند و برنامه محوری مرکز استان هم در سی ابان است که تجلیل از فعالین ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و حتی کتاب فروشان خواهد بود و همچنین اهدا بسته فرهنگی به مرزبانان در نقطه مرزی میرجاوه است.
وی گفت: در روستاهای استان هم برنامه دوستای دوستدار کتاب را خواهیم داشت که روستای رمین از توابع شهرستان چابهار در این برنامه در سال گذشته رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.
شایان ذکر است در پایان از پوستر دومین جشنواره عکس نگاران رونمایی شد.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark