کد مطلب: 45394
 
۲۹ رويداد فرهنگي و هنري ملي در سيستان و بلوچستان برگزار مي شود
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي سيستان و بلوچستان گفت: ۲۹ رويداد فرهنگي و هنري ملي و بين المللي در سيستان و بلوچستان برگزار خواهد شد.
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۰
۲۹ رويداد فرهنگي و هنري ملي در سيستان و بلوچستان برگزار مي شود
 
به گزارش زاهدانه به نقل از شبستان،حجت الاسلام عباس دانشي مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي سيستان و بلوچستان در آيين ارديبهشت تئاتر ايران در سالن تئاتر زنده ياد هادي فاضلي بيان داشت: اگر از تئاتر به عنوان مادر هنرهاي پنجگانه و پايه هنرهاي نمايشي ياد شود اين گزافه گويي نيست، بنابراين هر چقدر به هنر تئاتر توجه شود به همان ميزان شاهد توسعه و رشد ديگر رشته هاي هنري خواهيم بود.
وي با بيان اينكه ارديبهشت تئاتر فرصتي براي گردهمايي علاقمندان به هنر هفتم است، افزود: ارديبهشت تئاتر ايران با همكاري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي و انجمن تئاتر استان برگزار شده است.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان با اشاره به اينكه فرهنگ و هنر به يك جامعه بي روح ، سرزندگي و شادابي مي بخشد، ادامه داد: پرداختن به فرهنگ و هنر اين مرز و بوم از واجب ترين كارهاي دولت بوده و رشد و توسعه فرهنگ و هنر براي مردم اين خطه از نان شب واجب تر است.
دانشي با بيان اينكه توسعه در عرصه هاي ديگر در گروه حركت در مسير بسط و گسترش فرهنگ اين مرز و بوم است، گفت: همه طرح هاي بزرگ اقتصادي، كشاورزي، عمراني و تجاري پيوست فرهنگي و هنري داشته باشد.
وي افزود: اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي سيستان و بلوچستان در مورخ سوم ارديبهشت با استفاده از ظرفيت هاي موجود و همكاري هاي مجاهدگرانه استاندار استان بالاترين ديپلماسي فرهنگي و هنري كه همانا برگزاري كميته فرهنگي شوراي توسعه و امنيت پايدار شرق كشور بود، ميزباني كرد تا نگاه همه مراجع تصميم گيري فرهنگي و هنري كشور براي رشد و توسعه فرهنگي و هنري سيستان و بلوچستان به اين استان معطوف كند.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان به دستاوردهاي برگزاري كميته فرهنگي شوراي توسعه و امنيت پايدار شرق كشور در زاهدان اشاره كرد و عنوان داشت: 29 رويداد كلان فرهنگي و هنري در كميته فرهنگي شوراي توسعه و امنيت پايدار شرق كشور به تصويب رسيد كه از اين تعداد 10 رويداد وي‍ژه اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي و باقيمانده رويدادها مربوط به ديگر دستگاه هاي فرهنگي است.
دانشي گفت: برگزاري جشنواره بين المللي وحدت اسلامي يكي از رويداد هاي كلان فرهنگي و هنري است كه در كميته فرهنگي شوراي توسعه و امنيت پايدار شرق كشور به تصويب رسيد.
وي افزود: اين جشنواره در صورت تخصيص اعتبار با حضور استانهاي مختلف كشور به ويژه استانها هم مرز و كشورهاي همسايه افغانستان و پاكستان در سال 94 برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark