کد مطلب: 56194
 
فرماندار میرجاوه عنوان کرد؛
وزارت امورخارجه پیگیر آزادی سرباز ربوده شده هنگ مرزی میرجاوه است/معتمدین منطقه برای آزادی سعید براتی تلاش می کنند
فرماندار میرجاوه گفت:موضوع آزادی سرباز ربوده شده حادثه تروریستی میرجاوه از طریق معتمدین منطقه و مردم محلی در حال پیگیری است.
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۶
 
به گزارش زاهدنیوز به نقل از  لادیز؛ غروب 6 اردبیهشت 96 بود که 12 نفر از مرزبانان هنگ مرزی میرجاوه به هنگام تعویض پست در منطقه مرزی چاهندو میرجاوه مورد حمله و کمین تروریست‌های تکفیری قرار گرفتند و در این حادثه تروریستی 9 نفز از مرزبانان شهید، 2نفر زخمی و سعید براتی یکی از سربازان هنگ مرزی میرجاوه به اسارت گرفته شد.
تاکنون پیگیری های زیادی برای آزدی این سرباز وطن انجام شده اما همچنان وضعیت سعید براتی در هاله ای از ابهام قرار دارد.
فرماندار میرجاوه در این باره در گفت و گو با خبرنگار لادیز، اظهار کرد: چندماه پیش عناصر گروهک تروریستی در اقدامی ناجوانمردانه از آن سوی مرز وارد کشور شدند جمعی از مرزبانان ما را به شهادت رساندند و یکی از سربازان ما را به گروگان گرفتند.

محمد میهنی افزود: موضوع آزادی سرباز ربوده شده حادثه تروریستی میرجاوه از طریق معتمدین منطقه و مردم محلی در حال پیگیری است و شورای تامین شهرستان میرجاوه نیز پیگیر این موضوع هستند و مردمی که در مناطق مرزی سکونت دارند را برای پیگیری و رایزنی با معتمدین پاکستانی در آن سوی مرز هماهنگ کردیم اما معتمدین تاکنون نتوانسته اند در این باره کاری انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که عضو گروهک ها تروریستی هستند دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی و مزدور دشمنان هستند و شیعه و سنی و معتمد و مردم عادی برای آنها فرقی ندارد برخی کشورهای مرتجع منطقه منبع درآمد آنها هستند و آنها براساس دستورات ارابابان خود اقدام می کنند.

فرماندار میرجاوه با بیان اینکه پیگیر آزادی سعید براتی هستیم، تاکید کرد: پیگیری آزادی این سرباز وطن از طریق وزارت امورخارجه کشور انجام می شود و بعد از این حادثه مسئولین کشور برای رایزنی به پاکستان سفر کردند و در ملاقات هایی که بین مسئولین بلوچستان پاکستان و مسئولین سیستان و بلوچستان انجام شد و همچنین ملاقات های مرزبانان درجه یک ایران و پاکستان این موضوع پیگیری شده است.

وی با بیان اینکه کشور پاکستان باید طبق کنواسیون های بین المللی درباره تعقیب مجرمین ،این موضوع را پیگیری کند، اذعان کرد:تامین امنیت مرز مسئولیتی دو جانبه است وقتی تروریست ها از داخل خاک پاکستان به سمت نیروهای ایران تیراندازی کرده و مجدد به داخل پاکستان متواری می شوند این مسئولیت بر عهده کشور پاکستان است و انتظار داریم ضمن رعایت قوانین بین المللی از جهت همکاری های مرزی و طبق توافقاتی که بین ایران و پاکستان از لحاظ گشت های مشترک مرزی و کنوانسیون های بین المللی درباره تعقیب مجرمین برقرار است دولت پاکستان این موضوع را پیگیری کند.

میهنی ادامه داد:مسئولیت پیگیری وضعیت سرباز مفقود کشور به عهده وزارت خارجه و وزارت دفاع است که پیگیر این موضوع هستند اما با رایزنی ها و سیاست های شورای تامین استان و شهرستان میرجاوه از طریق معتمدین پیگیر این موضوع هستیم تا این فرزند وطن را به آغوش خانواده بازگردانیم.


انتهای پیام/ش
Share/Save/Bookmark