کد مطلب: 58174
 
۷۰۰ هزار کارت سوخت مهاجر در سیستان و بلوچستان شناسایی شد
دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان گفت: ۷۰۰ هزار کارت سوخت مهاجر در راستای مبارزه با قاچاق سوخت از ابتدای سال گذشته تا کنون در این استان شناسایی و باطل شده است.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۸ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۹
 
به گزارش زاهدنیوز،مجید محبی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: ۹۰۰ هزار کارت سوخت بنزین بومی نیز در سال گذشته شناسایی و در سامانه کدینگ ثبت شده است.
وی ادامه داد: طی ۱۸ ماه از طرح کدینگ یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون لیتر بنزین به ارزش افزون بر سه هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان صرفه جویی شده است.
دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان در حوزه سوخت قاچاق بیان کرد: ۱۵ میلیون و ۴۳۴ هزار و ۸۰۹ لیتر فرآورده نفتی قاچاق سال گذشته در این استان کشف شده است.
وی تصریح کرد:همچنین سال گذشته توانستیم با بالا بردن زمینه و هزینه جرم، قاچاق در سیستان و بلوچستان را کاهش دهیم.
محبی به بخش گلوگاه های سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: تجهیز گلوگاه های این استان در سال گذشته به خوبی انجام و این امر باعث کشف ۸۰۰ نفتکش قاچاق سوخت و تشکیل سه پرونده تخلف در سطح ملی شد.
وی خاطرنشان کرد: شناسایی ۱۰۰ مورد محل دپوی سوخت، افزایش زمان توقیف خودروهای قاچاق و محل های نگهداری سوخت از سه ماه به ۶ ماه ازجمله اقدامات مهم در حوزه قاچاق سوخت بوده است.
دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در سال ۹۸ بیش از ۴۵ هزار و ۵۴۴ بطری مشروب الکلی در این استان کشف شده است گفت:در مقایسه با سال ۹۷ سه درصد کاهش کشفیات در این حوزه داشته ایم که علت آن اقدامات انجام شده و دستگیری سر شبکه های اصلی قاچاق بوده است.
وی در حوزه کشف احشام قاچاق بیان کرد: ۲هزار و ۹۰۰ راس دام قاچاق در سال گذشته کشف شد که چهار درصد کاهش کشف نسبت به سال ۹۷ داشته ایم.
Share/Save/Bookmark