کد مطلب: 58417
 
موج جدید بارش‌های مونسون در راه سیستان و بلوچستان
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از بعدازظهر امروز شنبه موج جدید بارش‌های مونسون فعال می‌شود که عمدتا ارتفاعات نیمه جنوبی و مرکزی این استان را در بر می‌گیرد.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۵۲
 

به گزارش زاهدنیوز، به نقل ازباشگاه خبرنگاران؛محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت:اظهارداشت: بارش‌های این سامانه رگباری است که احتمال بروز خسارت در اثر باد‌های شدید لحظه‌ای، سیلابی شدن ناگهانی مسیل‌ها، وقوع صاعقه و بارش تگرگ در ارتفاعات جنوب و برخی نقاط ارتفاعات مرکزی سیستان و بلوچستان وجود دارد.

او  ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی پیش‌بینی می‌شود این بارش‌ها تا اواخر دوشنبه در سیستان و بلوچستان ادامه داشته باشد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: توصیه می‌شود مردم در طول این مدت از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

او  از شدت گرفتن وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شمال سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود از اواخر دوشنبه وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شمال استان شدت گیرد به طوریکه در برخی مناطق منجر به خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا شود.

حیدری اظهارداشت: وزش باد با شدت کمتر در مناطق مرکزی، غرب و نوار شرقی سیستان و بلوچستان رخ می‌دهد.

او خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود در زمان غبارآلود شدن هوا از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری و در تردد‌های جاده‌ای احتیاط شود.

Share/Save/Bookmark