کد مطلب: 41767
 
برگزاری اجلاس سه جانبه وزرای خارجه ایران، تاجیکستان و افغانستان در آینده نزدیک
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: سه کشور ایران – تاجیکستان و افغانستان می‌توانند در حوزه‌های مختلف همکاری داشته باشند.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۹
برگزاری اجلاس سه جانبه وزرای خارجه ایران، تاجیکستان و افغانستان در آینده نزدیک
 
به گزارش زاهدانه ، "نظام الدین شمس الدین زاهدی" معاون وزیر امور خارجه تاجیکستان که برای شرکت در اولین همایش بین المللی جهان علیه خشونت و افراطی‌گری به تهران سفر نموده است در حاشیه این همایش با دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.  
 
وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به سوابق مشترک فرهنگی، تاریخی، دینی دو ملت ایران و تاجیکستان ابراز امیدواری کرد مناسبات دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.  
 
ظریف با اشاره به پیشرفت و توسعه تاجیکستان ظرف سالهای اخیر تاکید کرد: با توجه به توانمندیهای فنی و مهندسی جمهوری اسلامی ایران زمینه همکاریهای بیشتر بین دو کشور در حوزه روابط اقتصادی فراهم است.  
 
 وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: سه کشور ایران – تاجیکستان و افغانستان می‌توانند در حوزه‌های مختلف همکاری داشته باشند.

وی ابراز امیدواری کرد اجلاس سه جانبه وزرای خارجه ایران، تاجیکستان و افغانستان در آینده نزدیک برگزار شود.  
 
در ادامه نظام الدین شمس الدین زاهدی معاون وزیر خارجه تاجیکستان نیز در این دیدار تاکیدکرد: سفر دکتر روحانی به تاجیکستان زمینه گسترش مناسبات دو جانبه را فراهم کرده و اراده سیاسی مقامات ارشد دو کشور فضای بسیار مثبتی را برای توسعه همکاری‌ها بوجود آورده است. 

وی افزود: همکاری بین کشورهای شرکت کننده در همایش بین المللی جهان علیه خشونت و افراطی‌گری می‌تواند زمینه رشد و توسعه همکاریهای همه جانبه در این خصوص را فراهم کرده و در مقابل توسعه خشونت و عقب ماندگی را از بین ببرد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark