کد مطلب: 46537
 
راه اندازی اولین ومدرن ترین آزمایشگاه ایمنی زیستی در زاهدان
مدیر موسسه خیریه ماریوی فرانسه گفت: با توجه به ارزیابی های انجام شده سیستان وبلوچستان ظرفیت های خوبی برای ارائه امکانات آزمایشگاهی موسسه خیریه ماریو فرانسه را دارد لذا با هماهنگی سازمان جهانی بهداشت وبا مشارکت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به زودی اولین ومدرن ترین آزمایشگاه ایمنی زیستی سطح 2 ایران را در شهر زاهدان راه اندازی خواهیم کرد.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۲۲
 
به گزارش زاهدانه، «دکتربنوا میری بل» مدیر موسسه خیریه ماریوی فرانسه که به همراه دکتر قانعی رئیس انیسیتو پاستور ایران به زاهدان سفر کرده بود، اظهار داشت : استان سیستان و بلوچستان به دلیل هم مرز بودن با دو کشور افغانستان و پاکستان از موقعیت استراتژیک در کشور ایران برخوردار است و با نظام مراقبت ضعیف این دوکشور قادر است نظام سلامت ایران را تحت تاثیر قرار دهد.
وی که به منظور بازدید وبررسی تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به استان سفر کرده بود، افزود: اکنون در دنیا نگاه یکپارچه ای برای مقابله با بیماریهای مشترک بین انسان ودام بوجود آمده است.
دکتر میری بل بیان کرد: باتوجه به اینکه تقویت نظام مراقبت در پاکستان و افغانستان ضعیف است واحتمال بروز بیماریهای واگیر به کشور ایران وجود دارد، لازم است که متخصصین ایرانی با آموزش به دست اندر کاران نظام سلامت این دو کشور به ارتقاء نظام مراقبت آنان کمک کنند.
مدیر موسسه خیریه ماریوی فرانسه مدرنیزه بودن آزمایشگاه ها، آموزش مداوم نیروهای شاغل در آزمایشگاه ها وافزایش اطلاعات علمی آنان را از جمله عوامل مهم در تشخیص سریع انواع بیماریهای عنوان کرد و گفت: تجربه بین المللی به ما نشان داده است که آموزش مداوم دست اندرکار نظام سلامت وبروز رسانی اطلاعات آنان در تشخیص صحیح وبه هنگام بیماریها و ارتقاء سلامت مردم نقش تاتیر گذاری داشته است.
وی تصریح کرد: با توجه به ارزیابی های انجام شده این استان ظرفیت های خوبی برای ارائه امکانات آزمایشگاهی موسسه خیریه ماریو فرانسه را دارد لذا با هماهنگی سازمان جهانی بهداشت وبا مشارکت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به زودی اولین ومدرن ترین آزمایشگاه ایمنی زیستی سطح 2 ایران را در شهر زاهدان راه اندازی خواهیم کرد.
در ادامه این بازدید «دکتر میری» رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ضمن تقدیر از دکتر بنوا میریبل ودکتر قانعی رئیس انستیتو پاستور ایران آمادگی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان را در ایجاد ازمایشگاه ایمنی زیستی سطح 2 را به منظور پاسخ به نیازهای بهداشتی استانی ،ملی ومنطقه ای اعلام کرد.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark