کد مطلب: 51937
 
مدیرکل گمرک سیستان و بلوچستان:
سیستان وبلوچستان دومین استان مجهز به سامانه جامع امور گمرکی/ صادرات بیش از 1 میلیون تن کالا در پنج ماهه نخست سال
مدیرکل گمرک استان گفت: سیستان و بلوچستان بعد از هرمزگان بعنوان دومین استان مجهز به سامانه جامع امور گمرکی در کشور معرفی شده است.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۱۱
 
طاهره هامون نورد در گفت وگو با خبرنگار زاهدانه با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان دومین استان مجهز به سامانه جامع امور گمرکی در کشور است، اظهار داشت: گمرگات استان طی سال 94 به تعداد 583 هزار و 696 نفر مسافر خدمات گمرکی ارائه داده است که این مسافران از گمرکات میلک، میرجاوه، فرودگاه زاهدان و چابهار تردد کرده اند.
وی عمده اقلام صادراتی را مصالح ساختمانی، گاز، قیر، تخم گشنیز، سیب درختی، محصولات شیمیایی و وسایل صنعتی عنوان کرد و گفت: این اقلام به کشورهای پاکستان، افغانستان، ترکیه، کویت، امارات و سایر کشورها صادر می شود.
این مسئول برنج خوراکی، کنجد، دام، نخود، پارچه، لوازم یدکی خودرو، کالاهای صنعتی و خانگی را از جمله اقلام وارداتی بیان کرد و ادامه داد: این اقلام نیز از کشورهای پاکستان، افغانستان، ترکیه، کره، تایوان، امارات، چین و سایر کشورها وارد استان می شود.
وی در خصوص صادرات از گمرکات و بازارچه های مرزی استان نیز بیان کرد: میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی 27 درصد افزایش و از لحاظ ارزشی 1درصد کاهش داشته است.
مدیرکل گمرک استان میزان صادرات استان از ابتدای سال تا کنون را 1میلیون و 381 هزار و 154 تن به ارزش 453 میلیون و 553 هزار و 551 دلار عنوان کرد.
وی همچنین در خصوص واردات از طریق گمرکات و بازارچه های مرزی استان نیز افزود: واردات کالا در استان تاکنون به وزن 469 هزار و 908 تن و ارزش 691 میلیون 900 هزار و 162 دلار بوده است.
هامون نورد ادامه داد: طی مدت مذکور به وزن 149 هزار و 793 تن و ارزش 217 میلیون و 70 هزار و 256 دلار نیز از گمرکات این استان ترانزیت داخلی صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه قبل با کاهش 3 درصدی در وزن و از لحاظ ارزش با کاهش 19 درصدی روبرو بوده است.
مدیرکل گمرک استان در پایان خاطر نشان کرد: طی یکسال گذشته 945 هزار و 782 تن کالا و ارزش 2 میلیارد و 330 میلیون و 599 هزار و 51 دلار نیز از گمرگات استان ترانزیت خارجی انجام شده که نسبت به مدت مشابه قبل با کاهش 3 درصدی در وزن و از لحاظ ارزش 24 درصد کاهش داشته است.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark