کد مطلب: 7
 
فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان:
يک عضو "القاعده" و "طالبان" دستگير شد/اعتراف به انتقال مهمات با هواپيماي آمريکا
سرهنگ حسن اسداللهی از دستگیری یکی از اعضای گروه‌های القاعده و طالبان در مرز‌هاي ميرجاوه خبر داد.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۲
 
به گزارش زاهدانه: سرهنگ حسن اسداللهی روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: یک عضو خرابکار و وابسته به نیروهای القاعده و طالبان که سعی داشت به صورت غیرمجاز از مسیر تردد کارگران حامل سوخت وارد مرز جمهوری اسلامی ایران شود شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود: تشدید اقدامات اطلاعاتی و کنترلی در نوار مرزی و هوشیاری مرزبانان موجب شد تا این فرد قبل از ورود به خاک ایران و هر گونه مشارکت در عملیات خرابکارانه دستگیر شود.

وی ادامه داد: در انتقال این فرد به هنگ مرزی و بازجویی اولیه هویت فرد دستگیر شده و اهداف شوم وی در خصوص مشارکت در گروه‌های القاعده و طالبان بر ملا شد.

اسداللهی افزود: مرزداران در تخلیه اطلاعاتی این فرد موفق شدند از اهداف پلید وی در اقدامات خرابکارانه در داخل کشور با عضویت بیش از 6 سال در گروه‌های القاعده و طالبان و همچنین فعالیت دو ساله درانتقال سلاح و مهمات توسط هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا با خبر شوند.

وی اظهار داشت: فرد دستگیر شده همچنین به ساخت پنج بمب دستی در طی مدت 2 سال گذشته اعتراف کرده است.

فرمانده مرزبانی استان تاکید کرد: در حال حاضر با اقدامات گسترده انجام شده وضعیت مرزها با گذشته تفاوت بسیاری پیدا کرده و متجاوزان مرزی باید بدانند که ورود غیر مجاز به مرزهای استان هزینه‌ها و خسارات سنگینی را بر آنان تحمیل خواهد کرد.

انتهاي پيام/
Share/Save/Bookmark