کد مطلب: 28735
 
وی چت و وایبر به عنوان مصادیق جنگ نرم در کمین جوانان است
یک فعال جامعه زنان گفت: وی چت و وایبر در فضای مجازی و مباحث سایبری مصداق جنگ نرم است که در کمین جوانان جامعه است و باید راهکارهای جدی برای مقابله با آن اندیشیده شود.
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۹
به گزارش زاهدانه،  زهرا سجادی در گفت و گو با خبرنگار جامعه فارس گفت: دغدغه‌ای که هم اکنون خانواده‌ها را نگران کرده است مباحث سایبری و فضای مجازی است.

وی ادامه داد: مباحث اینترنتی و انواع چت‌ها هم اکنون به عنوان یک تهدید جدی از سوی خانواده‌ها مطرح می‌شود، وی چت، وایبر و سایر نرم افزارهایی که امکان تبادل اطلاعات فردی را بین جوانان افزایش داده است از سوی جوانان مورد استقبال قرار گرفته است و از این موضوع که بتوانند دایره اطلاعات خود را گسترش دهند استقبال می‌کنند.

این فعال جامعه زنان اظهار داشت: اگر ما به این مسئله نپردازیم دایره ارتباطات جوان‌ها به طرز خطرناکی افزایش پیدا می‌کند و اگر راهبردی برای کنترل فضای مجازی وجود نداشته باشد تهدیدها و خطراتی را برای آینده جوان‌ها در انتظار دارد و هرچه سرعت اینترنت بیشتر باشد خطر بیشتری دارد.

سجادی خاطرنشان کرد: وایبر و وی‌چت نرم افزارهایی هستند که دیگران می‌توانند از این طریق بر روی افراد نفوذ داشته باشند و مقام معظم رهبری به حق از آن با عنوان جنگ نرم یاد کرده‌اند و آنقدر نرم و روان وارد خانواده‌ها شده است که هم اکنون کنترل آن سخت شده است و بسیار باید در این فضا کار شود.

وی افزود: باید تلاش کنیم تا اوقات فراغت جوانان را به نحو مطلوب غنی سازی کنیم تا آنها بیشتر اوقات فراغت خود را در کنار خانواده‌ها بگذرانند و از اینکه در فضای مجازی به دنبال گسترده کردن روابط خود باشند دوری کنند.

انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark
مرجع : خبر گزاری فارس