کد مطلب: 43215
 
اختلالات خواب خطر سوء‌تغذیه را سه برابر افزایش می دهد
اختلالات خواب به ویژه بد خوابی و خواب نامنظم، در ایجاد عادات نادرست غذایی و فعالیت کم بدنی نقش مهمی داشته و از این طریق سوء‌تغذیه را سه برابر افزایش می دهد.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۵۲
اختلالات خواب خطر سوء‌تغذیه را سه برابر افزایش می دهد
 
به گزارش زاهدانه ، مهدی‌فهیمی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بسیاری از افراد جامعه دچار اختلالات و بیماری‌های خواب هستند و همچنین درصد قابل ملاحظه‌ای نیز دچار سوء‌تغذیه و سایر مشکلات و بیماری‌های مرتبط با غذا هستند.
 
وی با بیان اینکه اختلالات خواب تأثیر عمده‌ای در سلامتی بدن دارند، تأکید کرد: اختلالات خواب به ویژه بد خوابی و خواب نامنظم، در ایجاد عادات نادرست غذایی و فعالیت کم بدنی نقش مهمی داشته و از این طریق خطر سوء تغذیه را تا سه برابر افزایش می دهد.
 
فهیمی، با اشاره به اینکه سوء‌تغذیه در جهان بسیار شایع است، یادآور شد: سوء تغذیه تنها به دلیل مصرف کم مواد غذایی به وجود نمی آید، بلکه بیماری‌ها و عوامل متعددی می توانند موجب بروز آن شوند که اختلالات خواب از جمله مهمترین این عوامل هستند.
 
وی خاطر نشان کرد: بسیاری از افراد جامعه دچار بیماری‌های خواب هستند و در واقع الگوهای نادرست زندگی موجب شده که اغلب افراد جامعه دیرتر به خواب رفته و صبح‌ها نیز دیرتر از خواب بیدار شوند و یا به اجبار از خواب برخیزند و در مجموع ساعت خواب نامنظمی داشته باشند.
 
 
 
انتهای پیام/
 
Share/Save/Bookmark