کد مطلب: 60559
 
کاروان "روایت حبیب" در سیستان وبلوچستان؛
محبوب دلها یعنی دو "حاج قاسم" فرماندهانی از جنس مردم/ حضور میلیونی مردم در تشییع سردار سلیمانی پاسخی محکم به دشمنان بود
مصطفی سیاسر، رئیس حوزه هنری سیستان وبلوچستان با اشاره به حضور حماسی و چندمیلیونی مردم در تشییع پیکر مطهر شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، گفت: روایت حبیب با بهره گیری از زبان هنر اقدام به روایت "حاج قاسم سلیمانی" و قائم مقام او "شهید قاسم میرحسینی" کرده است.
تاریخ انتشار : شنبه ۴ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۱۰
 
به گزارش زاهدنیوز، رویداد فرهنگی هنری کاروان "روایت حبیب" دوم آذر ماه امسال پس از حضور در برخی استان ها همچون کرمان، اصفهان، زنجان و کردستان طی سه روز در سیستان وبلوچستان برنامه‌های فرهنگی و هنری ویژه‌ای را در آستانه سالگرد شهادت سردار دلها "شهید حاج قاسم سلیمانی"، اجرا کرد.

برنامه‌های فرهنگی و هنری از جمله شب خاطره، سرود، موسیقی، اجرای تئاتر، نقادی کتاب، نمایش فیلم، برپایی نمایشگاه عکس و رونمایی از سردیس شهید سلیمانی از جمله برنامه‌های این رویداد فرهنگی است.

مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی نماد مقاومت مظلومین و آزادی‌خواهان جهان است

مصطفی سیاسر، رئیس حوزه هنری سیستان وبلوچستان با اشاره به اینکه مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی نماد مقاومت مظلومین و آزادی‌خواهان جهان است، بیان کرد: شهید سلیمانی تنها یک شخص نیست بلکه یک مکتب است.

وی با بیان اینکه آرامش و امنیت پایدار کشور مرهون ایثار و مجاهدت شهید حاج قاسم سلیمانی و هم‌رزمانش است، افزود: حبیب یعنی "حاج قاسم سلیمانی" و "قاسم میرحسینی"؛ یعنی محبوب دلها فرماندهانی از جنس مردم هستند که جانشان را در کف دست گرفته و برای دفاع از آرمان ها و ارزش های دینی و اسلامی آن را تقدیم کردند.

این مسئول با بیان اینکه تشییع جنازه تاریخی و کم نظیر حاج قاسم سلیمانی گواه محبوبیت مردمی وی است، گفت: وقتی فردی از جنس مردم و برای مردم باشد باید از او گفت، در این زمینه کاروان هنری روایت حبیب با بهره گیری از زبان هنر اقدام به روایت حاج قاسم سلیمانی و قائم مقام او شهید قاسم میرحسینی کرده است.

به گفته وی، شخصیت این شهید والا مقام باید به عنوان یک الگو و یک مکتب فکری برای پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی قرار گیرد.

سیاسر ادامه داد: از سردیس حاج قاسم سلیمانی دوم دی در گلزار شهدای زاهدان رونمایی و در دومین روز از حضور این رویداد نیز ویژه برنامه هنری کاروان سیار در پارک مهرشهر برگزار شد.

این مسئول تصریح کرد: صبح امروز نیز نمایشگاه عکس در حسینیه عاشقان ثارالله افتتاح شد، و برنامه شب خاطره نیز امشب در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان ساعت ۱۸ برگزار می شود که حضور همگان در این برنامه آزاد است.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark