کد مطلب: 55979
 
سردار فضلی در میرجاوه:
وحدت شیعه و سنی در میزبانی از زائران پاکستانی ستودنی است
جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: وحدت، اخوت و برادری بین شیعه و سنی در میزبانی از زائرین پاکستانی اباعبدالله الحسین(ع) ستودنی است.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۴
 
به گزارش زاهدنیوز،سردار علی فضلی در جریان سفر به میرجاوه و بازدید از روند ورود و خدمت‌رسانی به زائران پاکستانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وحدت، اخوت و برادری بین شیعه و سنی در میزبانی از زائرین پاکستانی اباعبدالله الحسین(ع) ستودنی است.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به استقبال بی‌نظیر مردم سیستان و بلوچستان از زائرین پاکستانی، افزود: تمام شهرهای ایران و سیستان و بلوچستان تبدیل به موکب پذیرایی از زائران حسینی شده و عشق، اخلاص و صفای باطنی در تکریم زائران پاکستانی امام حسین(ع) موج می‌زند.

وی وحدت شیعه و سنی را در تکریم زائرین حسینی ستودنی دانست و خاطرنشان کرد: شاهدیم سران طوایف و برادران تشیع و تسنن به همراه خانواده خود در مرز میرجاوه به استقبال زائرین پاکستانی آمده‌اند؛ امروز 6 گذرگاه مرزی در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، ایلام، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی میزبان زائران خارجی اربعین هستند و در تمام این مرزها خادمین زائرین سرور و سالار شهیدان حضور دارند.

سردار فضلی تاکید کرد: بخش‌های مختلف مردم نهاد در کنار مرزبانان، دولت و مسئولین دست به دست هم از زائرین حسینی غیرایرانی پذیرایی می‌کنند و تعداد زائرینی غیرایرانی که از مرزهای زمینی راهی سفر اربعین می‌شوند نسبت به سال گذشته به 2 برابر افزایش پیدا کرده که این زائرین از مرز شلمچه راهی کربلای معلی می‌شوند.

وی با بیان اینکه میزبانی زائرین حسینی زمینه وحدت بیشتر مردم را فراهم می‌کند، تصریح کرد: شور و شعور در میزبانی از زائران پاکستانی موج می‌زند؛ وجود تعداد زیادی از خواهران و کودکان پاکستانی که عازم اربعین هستند بسیار قابل توجه است و از آغاز برپایی موکب در مرز میرجاوه تاکنون بیش از 10 هزار و 600 زائر از مرز میرجاوه وارد کشور شده‌اند که بیش از 580 کودک در میان زائرین وجود داشته است.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: اربعین پدیده‌ای بی‌نظیر است که هر ساله به مجد و عظمت آن افزوده می‌شود؛ پیام عاشورا احیای نماز، امر به معروف و نهی از منکر، بصیرت‌افزایی، دشمن‌شناسی و استکبارستیزی است.

سردار فضلی با اشاره به افزایش ورود زائرین از مرز میرجاوه، بیان کرد: امیدواریم دستگاه‌های مسئول و ستاد اربعین اقدامات بیشتری برای رفاه زائرین انجام دهند اگرچه تاکنون اقدامات مهمی برای تکریم زائرینی حسینی انجام شده اما انتظار داریم شرایط بهتری برای تکریم زائرین در سال‌های آینده فراهم شود.

انتهیا پیام/
Share/Save/Bookmark