کد مطلب: 52026
 
امام جمعه زاهدان:
غدیر یک فرهنگ، اندیشه و تفکر است
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: تبیین، ترویج و اشاعه فرهنگ غنی غدیر و تبیین مقام و فضایل حضرت علی(ع) در دهه ولایت و امامت ضروری است
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۵
 

به گزارش زاهدانه؛ آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه زاهدان ضمن تبریک ایام دهه ولایت و عید غدیر با اشاره به اینکه حادثه غدیر یک فرهنگ، اندیشه، تفکر و راه است و تنها یک حادثه تاریخی نیست، اظهار کرد: غدیر نسخه هدایت و دستیابی بشر به سعادت و خوشبختی است.

آیت الله سلیمانی ضمن اشاره به ابعاد وجودی و با اهمیت دهه امام و ولایت ،از غدیر به عنوان عید بزرگ خداوند نام برد و افزود: به راستی که در تاریخ اسلام دو حادثه مهم اتفاق افتاد که نخستین آن رسالت پیامبر اسلام (ص) و دومین آن نیز واقعه غدیر خم و ابلاغ ولایت و امامت امیر مومنان علی (ع) بوده است.

 

خطیب نماز جمعه زاهدان با تاکید بر ضرورت معرفی شخصیت وجودی امام علی(ع) و شناخت بیشتر جامعه در این زمینه ، تصریح کرد: به واقع شناسایی بیشتر و بهتر سیره حکومتی ، تربیتی، عدالتی و قضاوتی امام علی(ع) به مردم یک ضرورت است.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: دشمن همواره به دنبال انحراف اسلام از مسیر اصلی خود بوده است، پس باید بصیرت و آگاهی خود را از مبانی اسلام بیشتر کنیم.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه در زمان غیبت امام، ولی فقیه محل رجوع مردم خواهد بود، تاکید کرد: مومنان باید اطاعت از ولی فقیه را به عنوان یک اصل اعتقادی قبول داشته باشند و در اطاعت از ایشان تردید به دل راه ندهند.

وی تاکید کرد: یکی از نشانه های تقوی آن است که در خط ولایت باشیم و اگر به این مهم توجه نشود از راه سعادت و هدایت خارج خواهیم شد.

سلیمانی خاطرنشان کرد: پیام غدیر پیروی از ولایت و رهبری در جامعه اسلامی است بنابراین ولایت مداری باید سرلوحه برنامه ها و جشن های دهه ولایت باشد.

Share/Save/Bookmark