کد مطلب: 56068
 
سرگردانی در معابر بی نام و نشان مهرشهر؛
اورژانس و آتش نشان و مهمان اندر خم بن بست آدرس ها/ هدر رفت بیت المال با نیمه رها کردن واحدهای مسکن مهر
در حالی بی نام و نشان بودن کوچه پس کوچه های مهرشهر در استان سیستان وبلوچستان باعث سرگردانی تازه واردها به ویژه مهمانان شده که ماموران اورژانس و آتش نشانی و امداد و نجات و امانتداران پستچی هم سرگردانی بیشتری را در این حیطه از شهر تجربه می کنند.
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۰
 
به گزارش زاهدنیوز، وارد مهرشهر که می شوید اگر برای نخستین بار باشد باید کفش پولادین به پا کنید و باک بنزین ماشینتان پر باشد زیرا یافتن مسیر مورد نظر با سختی و مشقت زیادی همراه است؛ این عبارت را علاوه بر میهمانان ساکنان مهرشهر در دومین استان پهناور کشور ماموران اورژانس و آتش نشانی و امداد و نجات و امانتداران پستچی هم به خوبی تجربه کرده اند که یافتن یک نشانی سرگردانی زیادی برای آنان در پی دارد.
چندی پیش بود که حادثه دلخراش آتش سوزی باعث جان باختن و سوختگی سه تن از اعضای یک خانواده در مجتمع ولایت مهر شهر شد. آتش سوزی ای که هنوز هم اثرات آن علاوه بر اینکه بر دیوارهای این مجتمع خودنمایی می کند هر لحظه در ذهن ساکنان احساس نگرانی ایجاد می کند که اگر حادثه ای دیگر رخ دهد چند تن دیگر در پی غفلت دست اندرکاران ساخت این پروژه ها جان خواهند باخت.
 

در آن حادثه ناگوار ساکنین مهرشهر هیچگاه از یاد نخواهند برد که هرچه شعله های آتش برافروخته تر می شد باز هم خبری از آمدن ماشین آتش نشانان نبود البته آنها هم تقصیری نداشتند شاید تاخیر چند دقیقه ای برای امداد رسانی در محل حادثه به دلیل عدم نامگذاری بودن خیابان ها و میلان های مسکن مهرشهر بود که باعث سرگردانی آنان در پی یافتن محل حادثه شده بود.
با گذری در کوچه پس کوچه‌های مهرشهر زاهدان درک می کنید مردمی که صبورانه در گوشه ای از شهر سکنی گزیده و علی رغم کمبود امکانات رفاهی چشم براه همت مسئولینی هستند که وعده داده اما عملی نمی کنند.
 

بیشتر کوچه‌های مهرشهر زخمی عمیق بر تن دارند دوری از مرکز شهر از یک سو و نداشتن آسفالت، جدول کشی نامناسب، سگ های ولگرد، نامگذاری نبودن خیابان ها و سردرگمی شهروندان از جمله مشکلات و زخم های عمیق این دیار دور افتاده از مرکز شهر است که به قول برخی مسئولان تا زمانی که تحویل شهرداری نشود امکاناتی هم به شهروندان آن ارائه نمی شود.
این کمبودها و کاستی ها در حالی رخ می دهد که تامین امکانات آسایش و رفاه شهروندان از جمله کارهایی است که همه خواستار آن هستند. اما وقتی فراهم کردن یک امتیاز، به قربانی شدن امکان دیگر منجر می‌شود و چهره‌ای نامطلوب پیش روی مردم می‌گذارد، دیگر خوشایند نیست.
علی ای حال در این میان یکی از معضلات اساسی نام گذاری نبودن میلان ها، خیابانهای فرعی و کوچه ها است که اصلی ترین عامل برای سردرگمی ساکنان مهرشهر به ویژه تازه واردها و میهمانان شده به گونه ای که گاها در خم و پیچ این کوچه های بی نام و نشان گم شده و از رفتن به میهمانی منصرف می شوند.
 

این بی نام و نشان بودن کوچه ها علاوه بر اینکه مایه دردسر و رنجش ساکنین و میهمانان آنها شده باعث شده در مواقع ضروری آتش نشانها هم مسیر را بیراهه روند.
این قبیل از مشکلات بیان شده که تازه بخشی از معضلات همیشگی ساکنان مهرشهری است نشان می دهد دست اندرکاران ساخت این پروژه عظیم که قرار بود سرپناهی به مردم بی پناه تحویل دهند علاوه بر فشار مالی در گرفتن هزینه های ساخت واحدها و مجتمع ها از بی کیفیت ترین مصالح و ابزار استفاده کرده تا کلید خانه هایی که فارغ از هر گونه استاندارد سازی و ایمن سازی است را به مردمی که فرش زیر پای خود را فروختند تا صاحب خانه شوند، تحویل دهند.

منبع:عصرهامون
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark