کد مطلب: 56518
 
در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح شد:
جایگاه های عرضه سوخت مایع و گاز تحت کنترل و نظارت قرار دارند/ وسائل سنجش مراکز عرضه و توزیع کالا زیر ذره بین اداره استاندارد
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۹
 
به گزارش زاهدنیوز، اسماعیل عاقلی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت آغاز هفته جهانی استاندارد برگزار شد، اظهار کرد: به منظور صیانت از حقوق شهروندی و جلوگیری ازکم فروشی سال گذشته تعداد 5 هزار و 195 وسائل سنجش مراکز عرضه و توزیع کالا شامل انواع ترازو، وزنه تراز، باسکول، وزنه باسکول در سراسر استان مورد بررسی، آزمون و کنترل قرار گرفت.
وی با بیان اینکه طرح نظارت و کنترل مراکز و جایگاه‌های عرضه سوخت توسط این اداره کل انجام شده است، افزود: در راستای اهداف سازمان ملی استاندارد ایران و صیانت از حقوق شهروندی و جلوگیری ازکم فروشی با همکاری مدیران عامل شرکت های پخش فرآورده های نفتی مناطق زاهدان و چابهار در سال گذشته تعداد 290 جایگاه و تعداد پنج هزار و 195 نازل های سوخت جایگاههای عرضه سوخت مورد بررسی و آزمون قرار گرفته است.
مدیر کل استاندارد استان بیان کرد: تمامی تولیدکنندگان و ارائه کنندگان خدمات باید استانداردهای مورد عمل و ملاک خود را ثبت خود اظهاری کنند.
وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح نظارت و کنترل سیلندر های گاز مایع گفت: در این طرح کلیه تاسیسات سیلندر پرکنی در خصوص کیفیت سیلندرهای شارژ شده و حجم و مقدار گاز مایع شارژ شده در سیلندرهای گاز مایع مورد نظارت و کنترل قرار گرفتند.
عاقلی ادامه داد: طرح اجرای هماهنگ استاندارد ( طاها ) در راستای انجام هماهنگ وظایف قانونی سازمان استاندارد در زمینه‌های استانداردسازی، تأمین ایمنی، حفظ و ارتقاء سلامت عمومی، حمایت از حقوق مصرف کننده، ایجاد رقابت سازنده بین عرضه کنندگان محصولات داخلی و وارداتی و غیره در این خطه از کشور اجرا شد.
وی با بیان اینکه تولیدکنندگان باید به بالا بردن کیفیت کالای خود توجه داشته باشند، افزود: در حمایت از کالای ایرانی چهار مولفه اصلی از جمله دولت، سرمایه گذار، رسانه و مردم تاثیرگذار هستند که تولیدکالای با کیفیت مشتری زیادی را به سمت خود جذب می‌کند بر این اساس تولیدکنندگان هم باید به سمت تولید محصولاتی بروند که در سبد خرید مشتری وجود داشته باشد.
مدیر کل استاندارد استان در ادامه نشست خبری خود به طرح شناسائی و ساماندهی فعالیت های نصابان آسانسورها اشاره کرد و گفت: دراین طرح با فراخوان عمومی نسبت به شناسائی آسانسورهای منصوبه ماقبل آذر 1392 که متقاضی آزمون دوره ای رایگان بودند در سال 93 با ابلاغ به شرکت بازرسی اقدام و نسبت به آزمون رایگان آنها در راستای افزایش ضریب ایمنی و عملکرد آنها اقدام شده است.
وی در تکمیل مطلب فوق تصریح کرد: در 6 ماهه نخست سال 194 درخواست استانداردسازی صورت گرفته و صدور 78 گواهی و تائیدیه ایمنی آسانسور جدید تهیه فرمت قرارداد بین فروشنده و خریدار انجام شده است.

انتهای پیام
Share/Save/Bookmark