کد مطلب: 49868
 
مدير جهاد كشاورزی زاهدان مطرح کرد:
زاهدان قطب دامپروری سيستان و بلوچستان است/ سالانه280 کیلو عسل روانه بازار مصرف می شود
مدير جهاد كشاورزی زاهدان با اشاره به اینکه سالانه280 کیلو گرم عسل توليد و روانه بازار مصرف می شود، گفت: زاهدان با برخورداری از بسترهای مناسب در بخش دام و طيور بعنوان قطب دامپروری سيستان و بلوچستان بشمار می آید.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۸
 
به گزارش زاهدانه، شهرستان زاهدان ظرفیت و پتانسیل های بالقوه ای در اهم عرصه های تجاری، صنعتی، معدن، کشاورزی، دامداری و دامپروری دارد بگونه ای که توانسته لقب قطب دامپروری استان را به خود اختصاص دهد.
 از آنجایی که دامدارى و دامپرورى در زندگى مردم این خطه از کشور نقش مهمى را ايفا مى‏ كند و در كنار كشاورزى يكى از مهمترين منابع در آمد مردم به شمار مى‏ رود شهرستان زاهدان نیز با تنوع آب و هوایی و بسترهای مناسبی که دارد توانسته در بخش دام و طيور پیشرفت های زیادی داشته باشد.
هر چند که وجود خشكسالى متعدد، كمى بارندگى و شيوع بيماريهاى دامى به علت مجاورت با كشورهاى افغانستان و پاكستان خطرى جدى براى دام‏هاى اين استان به شمار مى ‏رود اما با این وجود نیز وجود بیش از 520 هزار راس دام سبک و سنگین که به همت مردم در این شهرستان نگهداری و پرورش می یابند خود نکته قابل تاملی است که نشان از اهمیت به بخش کشاورزی و دامپروری در این منطقه دارد که علی رغم تمامی مشکلات باز هم به پیشرفت و توسعه مبدل شده است.
در این راستا مدير جهاد كشاورزی زاهدان با اشاره به اینکه زاهدان قطب دامپروری سيستان و بلوچستان بشمار می رود، گفت: اين شهرستان با برخورداری از بسترهای مناسب در بخش دام و طيور و وجود500 هزار راس دام سبک، 12 هزار راس گاو شيری و 16 هزار نفر شتر توانسته لقب قطب دامپروری استان را به خود اختصاص دهد.


عباس اشكانی با اشاره به اینکه دامداران زاهدانی با دارا بودن افزون بر 12 هزار راس گاو شيری، روزانه 50 تن شير توليد می كنند، افزود: دامداران بخش قابل توجه ای از شیر مورد نياز بازار 80 تنی اين شهرستان را تامين می كنند.   
وی با اشاره به فعالیت20 واحد مرغداری در زاهدان بیان کرد: سالانه هر واحد مرغداری حدود 2 ميليون و 300 هزار قطعه جوجه ريزی در اين شهرستان دارد.


این مسئول با بیان اینکه تعداد كندوهای زنبور عسل در این شهرستان 260 كلنی است، ادامه داد: سالانه زنبورداران زاهدانی 280 كيلوگرم عسل توليد و روانه بازار مصرف می كنند.
اشكانی در خصوص کیفیت محصول عسل تولیدی نیز اظهار داشت: عسل توليدی این شهرستان به دليل بهره مندی زنبورها از گياهان دارويی در نتيجه تنوع آب و هوايی از كيفيت بالايی برخوردار است.


مدير جهاد كشاورزی زاهدان با اشاره به ظرفيت های بخش كشاورزی زاهدان گفت: سالانه از سطح 6 هزار و 500 هكتار از زمين های زراعی زاهدان 310 هزار تن انواع محصولات كشاورزی توليد می شود.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark