کد مطلب: 59858
 
نماینده ولی فقیه در سپاه سلمان مطرح کرد؛
مشارکت حداکثری و انتخاب آگاهانه وظیفه ای همگانی/عملکرد رییس جمهور منتخب باید انقلابی و جهادی باشد
حجت الاسلام و المسلمین اکبرپور گفت: مشارکت حداکثری و انتخاب آگاهانه وظیفه همه مردم است، زمزمه های دشمنان به گوش می رسد البته از دشمن انتظار امیدواری نیز نداریم.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۱۸
 
حجت الاسلام و المسلمین علی اکبرپور نماینده ولی فقیه در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با زاهدنیوز، بیان کرد: عقل سلیم پیامبر درونی همه ماست باید درباره کاندیدای ریاست جمهوری تحقیق و تدبیر کرد و بنا بر تشخیص درست کسی که بیشترین صلاحیت ها را دارد را انتخاب کنیم ، کسی که قرار است چهار سال رییس جمهور و دومین مقام سیاسی کشور شود باید با تعقل و تفکر انتخاب شود.

وی افزود: برخی افرادی که نتوانستند در مسئولیت خطیر ریاست جمهوری به درستی عمل کنند با فرافکنی گفتند که« نشد و نگذاشتند ما کار کنیم یا اختیار نداشتیم» اما همان طور که رهبرمعظم انقلاب نیز دراین باره بیان کردند اختیارات رییس جمهور بعد از رهبری بی همتا است و عالی تریم مقام سیاسی کشور پس از رهبری و دارای اختیار اجرایی بیشماری است و ایشان در این باره تاکید کردند که این که می‌گویند رئیس جمهور قدرت اجرایی ندارد صحیح نیست، عمده مدیریت‌های کشور در دست رئیس دولت است، همه مراکز مدیریتی کشور تقریبا دست رئیس جمهور است.

وی خاطرنشان کرد: تعامل با دنیا به معنای ارتباط با چند کشور خاص نمی باشد، جهان فقط غرب و کشورهای استکباری نیست، ما 600 میلیون نفر جمعیت در کشورهای اطراف خود داریم که اکثرآنان دوستان ما هستند به کدخدا دل بستن و از خدا فاصله گرفتن نمی تواند گره از مشکلات باز کند اما مشاهده کردید که حتی مشکل آب آشامیدنی کشور را به برجام گره زدند.

کلید کشور باید به دست دولتی جوان و انقلابی سپرده شود

حجت الاسلام والمسلمین اکبر پور تاکید کرد: رهبر انقلاب 19 سال پیش بیانیه ای صادر کردند تا با فقر، فساد و تبعیض مقابله شود و تاکید داشتند که روزنه نفوذ دشمن رابشناسید و مراقب ان باشید اما دقت نشد و از جایی که تذکر داده بودند ضربه خوردیم.

وی با اشاره به اختیارات اجرایی متعدد رییس جمهور، اذعان کرد: بیش از 97 درصد امکانات، بودجه و نیروی انسانی کشوردر اختیار رییس جمهور است و اینکه بگویند اختیار نداشتیم حرف های درستی نیست، مردم باید دقت کنند تا کلید کشور به دست دولتی جوان و انقلابی سپرده شود که نیروهای ارزشی جامعه در سایه اش در آرامش روح، فکر و اندیشه زندگی و رشد کنند.

وی با اشاره به ویژگی های دولت جوان انقلابی، ادامه داد: همان طور که رهبر انقلاب نیز گفتند منظور از دولت جوان به معنای روی کار آمدن فردی کم سن و سال نیست و بیان کردند که اگر شهید سلیمانی زنده بود و من نیز در قید حیات بودم تا ده سال دیگر نیز او فرمانده نیروی قدس باقی می ماند حاج قاسم جوان نبود اما ویژگی های یک فرد کارآمد ،مدیر و شجاع را داشت.

دولت جوان انقلابی یعنی انتخاب فردی بانشاط و باانگیزه برای اداره کشور

وی عنوان کرد: دولت جوان انقلابی که رهبر انقلاب بیان کردند به این معنا نیست که به دنبال جوانی 35 یا 40 ساله باشید بلکه به این معناست که رییس جمهوری بانشاط، باانگیزه و پرتوان را انتخاب کنید که همانند شهید سلیمانی باشد که در سن 63 سالگی مانند شیر میدان سنگرهای لبنان، فلسطین ،عراق و سوریه است این به معنای جوانی دل است.

نماینده ولی فقیه در سپاه سلمان تصریح کرد: فردی که به عنوان ریس جمهور انتخاب می شود طبق گفته رهبر معظم انقلاب باید همانند شهید سلیمانی مدیری با کفایت و باایمان بوده و به کشور، ارزش های آن و افراد ارزشمند این مرز و بوم ایمان داشته و شهدا و خانواده آنها برایش ارزشمند باشد، چرا که در غیر این صورت منافع کشورش را خواهد فروخت.

وی گفت: رییس جمهور منتخب باید عدالتخواه و ضدفساد و به دنبال عدالت باشد در دوران ریاست جمهوری مقام معظم رهبری اگر مردم در صف برنج کوپنی بودند همسر رییس جمهور زمان نیز همانند همگان در صفوف این اقلام می ایستاد و این عدالت است، رهبر انقلاب را در آن زمان در سنگر دفاع در لباس بسیج، سپاه و ارتش در سنگر رزم می دیدیم چرا که از جنس مردم بودند.

عملکرد رییس جمهور منتخب باید انقلابی و جهادی باشد

وی ادامه داد: اگر پیش از این مقام معظم رهبری بر روحیه انقلابی و جهادی تاکید داشتند اکنون می فرمایند که رییس جمهور اصلح فردی است که عملکردش در راستای این دو مهم باشد یعنی ما باید به کارنامه و برنامه فرد نگاه کنیم چراکه باید دقت کنیم تا فردی که انتخاب می کنیم عملکردش جهادی و انقلابی باشد.

حجت الاسلام اکبرپور افزود: در دوران جنگ تحمیلی دفاع 24 ساعته بود و آن روزها برگ زرینی از انقلاب شد ، رزمندگان ساعت کاری نداشتند و امروز نیز در جهاد اقتصادی هستیم و باید بدانیم که کار در ساعت اداری مشکلی را حل نمی کند ، اگر اکنون در صنایع دفاعی و موشکی در رده های برتر دنیا قرار داریم عده ای برای این مهم سه شیفت کار کردند چرا که رهبر انقلاب فرموده بود در این مسیر باید محکم و قوی بود و سربلندی کشور در این موضوع به برکت ولایتمداری این جوانان انقلابی حاصل شد.

تفکر اقتصادی غرب ناجی کشور اسلامی نیست

وی اظهار کرد: تفکر اقتصاد غربی نمی تواند کشور اسلامی را نجات دهد چرا اقتصاد ما نیز باید برپایه اسلام باشد، مسئولان کشور تاکیدات و دغدغه رهبر انقلاب را درباره اقتصاد مقاومتی درک نکردند، تکیه رییس جمهور منتخب باید بر توامندی های داخلی باشد، سرمایه بیشماری داریم کشوری که در ذخایر نفتی و گازی از رتبه های برتر جهان است اما چگونگی استفاده و مدیریت آن را نمی دانیم.

وی خاطرنشان کرد: بالاترین سرمایه هر کشوری، نیروی انسانی است تکیه بر توانمندی جوانان مستعد کشور می تواند مشکلات را حل کند رهبر انقلاب بیش از چهل بار در بیانیه گام دوم انقلاب بر واژه جوان تاکید کردند، امروز نسل جدید ما با استفاده صحیح از کمترین امکانات مانند گوشی تلفن همراه می تواند به افسران جنگ نرم مبدل شوند و همه اعم از زن و مرد مخاطب بیانیه گام دوم انقلاب هستند.

وی تاکید کرد: رییس جمهور منتخب باید مردمی بوده ومشکلات اقشار مختلف را از نزدیک حس کند، امیدوار باشد چراکه رییس جمهوری که با هر تهدید دشمن بهراسد نمی تواند مشکل کشور را حل کند، بلکه باید با امید، محکم و استوار در مقابل دشمن بایستد شهید سلیمانی مردی بود که دشمن از برق نگاهش وحشت داشت اما در مقابل کودکان نرم و مهربان بود و یا همانند منش و روش علی بن ابی طالب که امام امت است و لقمه در دهان بچه یتیم می گذارد اما برق ذوالفقارش رعشه بر کفار می اندازد.

مشارکت حداکثری و انتخاب آگاهانه وظیفه ای همگانی

نماینده ولی فقیه در سپاه سلمان با تاکید بر لزوم حضور آحاد ملت در انتخابات پیش رو، افزود: مشارکت حداکثری و انتخاب آگاهانه وظیفه همه مردم است، زمزمه های دشمنان به گوش می رسد البته از دشمن انتظار امیدواری نیز نداریم همه ما یک رای داریم و ارزش آن نیزیکسان است و باید برای حق خود ارزش قائل شویم و ما برای رایی که به صندوق می اندازیم در قیامت باید پاسخگو باشیم چراکه این حضور و انتخاب هم حق است و هم تکلیفی که بر دوش همگان است.

وی ادامه داد: تک تک آرای مردم محترم ، ارزشمند و تاثیرگذاراست و باید برای آن ارزش قائل شویم و دقت کنیم تا به کسی رای دهیم که سبب عزت و سرافرازی کشور شود و بعد از حضور حداکثری، انتخابی درست و آگاهانه داشته باشیم تا این انتخاب موجبات ناامیدی دشمنان و امیدواری مردم را فراهم آورد.


انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark