کد مطلب: 45268
 
منطقه آزاد سیستان روی میز مقامات خاك می خوره !!
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۵۷
منطقه آزاد سیستان روی میز مقامات خاك می خوره !!
 
به گزارش زاهدانه ،وبلاگ شهریار زاهدان نوشت:همسایه شمالی سیستان هم بدنبال منطقه آزاد تجاری است ، شهرستان نهبندان كه وضعیت مشابه سیستان را نزد مسئولین استانی شان دارد گویا از غافله ی درخواست كنندگان ایجاد مناطق آزاد تجاری عقب مانده بطوریكه در سفر اخیر ریاست جمهوری به خراسان جنوبی تنها پیشنهاد مسئولین استانی بر ایجاد منطقه آزاد درمیان و گزیك بوده و گویا نهبندانی ها از این بابت سخت دل نگرانند.

به گزارش روزنامه خراسان جنوبی معاون عمرانی فرمانداری شهرستان نهبندان از ارائه طرح توجیهی منطقه آزاد تجاری به ریاست دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری خبر دادو گفت: برای تحقق این خواسته مکاتبه های متعددی با مسئولان استانی و کشوری انجام شده است. 

«ابراهیمی» با اشاره به سفر یک ماه قبل دکتر «رضوی» معاون رئیس جمهور در امور مناطق محروم به استان افزود: در این سفر ایجاد منطقه آزاد تجاری در نهبندان پیشنهاد و با توجه به حساسیت ویژه معاون رئیس جمهور به این مسئله مقرر شد پیگیری های لازم در این زمینه انجام شود. 

وی با تشریح فواید ایجاد منطقه آزاد تجاری،مرزی بودن نهبندان را از دلایل توجیهی اجرای این طرح عنوان و اضافه کرد: این شهرستان با افغانستان 140 کیلومتر مرز مشترک دارد اگر بتوان در قالب ایجاد منطقه آزاد تجاری، کالا بدون پرداخت عوارض گمرکی وارد کشور کرد کمک خوبی به اقتصاد منطقه می شود.

این در حالیست كه روال قانونی پیگیری برای ایجاد مناطق آزاد تجاری و اقتصادی، شورای عالی مناطق آزاد كشور معین گردیده ولی فرماندار فعال شهرستان نهبندان از طریق حوزه ای دیگر رابطه برقرار كرده و مترصد ارائه طرحش به مسئولین كشوری میباشد و یقین دارد با این اقدام حساب شده و متحورانه می تواند پشتوانه ی جدیدی برای تحقق طرح مورد نظرش ایجاد نماید.

در عین حال همسایه جنوبی نهبندان یعنی سیستان برغم حاكمیت چهار فرماندار بلند رتبه مرد و یك فرماندار نیكو سیرت زن، برآن و برغم داشتن سوابق چندین ساله بازارچه های مشترك و جاده ترانزیتی مدرن و ثبت منطقه ویژه اقتصادی بنام رامشار و از طرفی قول ده ماهه ی رئیس دولت تدبیر و امید و شعار پراكنی استاندار ما هنوز كه هنوزه طرح منطقه آزاد اقتصادی سیستان روی میز مقامات خاك می خوره !! و از این عالی مقامان كه اكثر آنها از فرزندان سیستان اند حركتی و جنبشی برای پیگیری این طرح مهم و یا سایر طرح های اساسی بر زمین مانده سیستان مثل حق آبه تالاب هامون مسئله ی ریزگردها، بیكاری، فقر و...مشاهده نشده و تنها گوش به اوامر سایر بلند " پایه گان " هستند.

البته قصد جسارتی نیست چون از اختیارات و موانع حیطه ی كار آنها مطلع هستم ولی سیستانیها توقع دارند صدای ناله و زجه ی شان را از بابت مشكلات روزانه با انجام مصاحبه های مكرر رادیوئی و تلویزیونی به سمع و اطلاع مردم ایران برسانند تا شاید وجود اینهمه رنج و درد و مهاجرت در سیستان با واكنش مردم كشور مواجه شود و الا گزارشات رسمی مقامات استانی ما كه از قبل قابل پیش بینی و سودی جز بی توجهی عاید نمی گردد!!

فرمانداران عزیز ما در سیستان مطلع هستند كه در روزهای تاریخی بهمن ماه در زابل شاهد برگزاری مهمترین همایش ها از بزرگداشت بزرگان سیستانی و یا روزهای تاریخی سیستان و یا مسائل حیاتی منطقه بودند و خود حضور داشتند ولی تنها شبكه ی تلویزیونی ما كه بنام هامون است آنها را تحت پوشش قرار نداد. 
فكر می كنید چه كسانی می توانند به این بی توجهی ها اعتراض كند؟ تنها مسئولین سیاسی قادر هستند بر این كج سلیقه گی ها فریاد بر آرند و درد مردم را بگوش سایر هم وطنان برسانند.
Share/Save/Bookmark