کد مطلب: 30138
 
جهانگیری در چابهار:
سیستان و بلوچستان قابلیت های مناسبی برای تولید ثروت در کشور دارد
معاون اول رییس جمهور گفت: سیستان و بلوچستان به دلیل موقعیت و قابلیت های ممتاز خود می تواند در توسعه و رشد کشور ایفای نقش و تولید ثروت کند.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۳
سیستان و بلوچستان قابلیت های مناسبی برای تولید ثروت در کشور دارد
 
به گزارش زاهدانه به نقل از مهر ، اسحاق جهانگیری صبح دوشنبه در راس هیئتی متشکل از فرمانده نیروی دریایی ارتش و وزیران راه و شهرسازی، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، نیرو و رییس سازمان مناطق آزاد تجاری وارد چابهار شد.

وی در فرودگاه چابهار و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سیستان و بلوچستان به دلیل برخورداری از یک هزار و 100 کیلومتر مرز خاکی با  کشورهای پاکستان و افغانستان و همچنین 300 کیلومتر مرز آبی با دریای عمان نقش بسیار مهمی در ترانزیت کالا دارد.

وی ادامه داد: برخورداری از مرزهای مشترک و همچنین دسترسی به آب های آزاد اهمیت و موقعیت راهبردی و ترانزیتی ویژه ای به این استان بخشیده است.

وی با تاکید بر اینکه این استان می تواند کانون توسعه کشور قرار گیرد افزود: ظرفیت های سیستان و بلوچستان می تواند علاوه بر استان در توسعه و رشد کشور نیز تاثیر گذار باشد.

جهانگیری از بندر چابهار نیز به عنوان یکی از بنادر مهم کشور یاد کرد و گفت: این بندر به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و بهترین راه دسترسی به کشور های آسیانه میانه است و نقش مهمی در ترانزیت و رونق تجارت دارد.

معاون اویل رییس جمهور که به منظور بررسی راهکار ها و بسترهای سرمایه گذاری به سیستان و بلوچستان سفر کزده است عصر امروز در همایش کارآفرینان و سرمایه گذاران داخلی و خارجی در تالار اجتماعات فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان سخنرانی خواهد کرد.

Share/Save/Bookmark