کد مطلب: 59452
 
«دادستان» ده‌نمکی، داستان کدام وزیر دولت را نقل می‌کند؟/ مسعود با جنجال می‌آید!
سریال «دادستان» ده نمکی که قرار است از نیمه بهمن ماه از شبکه سوم سیما پخش شود، با وجود خلاصه داستان یک خطی که به رسانه ها داده، خبر از سریالی انتقادی و سیاسی می دهد؛ سریالی که با توجه با آثار پیشین این کارگردان، ظاهرا قرار است جنجال به پا کند.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۲۸
 
 به گزارش زاهدنیوز، به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نزدیک شدن به زمان پخش سریال «دادستان»، با توجه به پیش زمینه ای که از داستان آن و رخ دادن ماجرایی خاص در فضای سیاسی کشور، به بیرون درز کرده، حکایت از آماده شدن تلویزیون برای ورود به فضای انتقادی از برخی ساختارهای غلط در فضای سیاسی کشور دارد.
اصولا دیدن فیلم و سریال از تلویزیون و یا شبکه نمایش خانگی یکی از اولویت های مخاطبان این رسانه ها به شمار می آید و معمولا چون دیدن فیلم و سریال در برنامه ریزی ها جزء بخش سرگرمی و تفریحات محسوب می شود؛ طبیعتا دیدن این آثار با موضوع طنز و کمدی همیشه مخاطبان بالاتری را برای خود به دنبال داشته است.
 
بر اساس آمار و تجربه، علاوه بر فیلم و سریال با موضوع طنز، سریال های با موضوع سیاسی و انتقادی به دلیل نقد شرایط، افراد و موضوع هایی که زندگی افراد جامعه را تحت تاثیر خود قرار می دهند، نیز معمولا با استقبال مخاطبان خود مواجه می شوند؛ مردم به واقع دوست دارند تا هنرمندان، زبان سرخ آن ها در برابر کژی ها و بی عدالتی های جامعه باشند و حتی بیشتر از این ها دوست دارند تا لااقل سرانجام تلخ و مجازات چنین افرادی را در قالب تصویر ببینند.
 
سریال های با موضوع سیاسی و انتقادی پیشینه بالایی در دنیا دارند و می شود نمونه های موفق فراوانی برای مخاطبان این دسته ذکر کرد؛ اما متاسفانه برخی جو جامعه را به قدری سیاست زده کرده اند که ساخت چنین سریال هایی همواره مشکل آفرین بوده و حتی کارگردانان ترجیح می دادند برای ساخت چنین سریال هایی راهی شبکه نمایش خانگی شوند.
 
دادستان؛ سریالی جنجالی با موضوع نفوذ
 
 
حالا رسانه ملی در ادامه ساخت سریال های انتقادی، این بار به کارگردانی مسعود ده نمکی که سابقه ساخت چنین سریال هایی در کارنامه دارد، به سراغ موضوعی سیاسی و انتقادی رفته تا بار دیگر سریالی جنجالی روانه آنتن کند. 
 
این روزها سریال «دادستان» به تهیه کنندگی محمد خزاعی و کارگردانی مسعود ده نمکی مراحل نهایی خود را برای پخش از شبکه سوم سیما طی می‌کند. 
 
فیلمنامه این سریال که فضایی پلیسی و معمایی دارد، بر اساس طرحی از مسعود ده‌نمکی به سرپرستی او و تیم نویسندگان کریم خودسیانی و پدرام کریمی به نگارش درآمده است.
 
ده نمکی در خصوص موضوع این سریال می گوید: « برخلاف کار‌های قبلی که مردم از من دیدند این سریال طنز نیست. مردم توقع کار طنز نداشته باشند. دادستان یک سریال اکشن پلیسی معمایی و به نوعی اجتماعی سیاسی است که تلاش می‌کنیم بتواند در هر قسمت جذابیت‌هایی برای مخاطب داشته باشد.»
 
در خلاصه داستان این سریال که از سوی روابط عمومی «دادستان» به رسانه ها داده شده؛ آمده است «یک سریال تخیلی است و مربوط به هیچ دولتی نمی‌شود.»
 
 
پیگیری خبرنگار «دانا» درباره داستان و موضوع این سریال نشان می دهد «دادستان» قصد دارد تلاش های یک چهره سیاسی (با بازی محمد کاسبی) را برای رسیدن به جایگاهی مهم در دولت نشان دهد.
 
در ادامه این ماجرا مشخص می شود که گروهی خاص، این چهره سیاسی را در راه رسیدن به این جایگاه مهم دولتی یاری کرده تا از همین راه به اهداف خود در کانون های تصمیم گیر و تصمیم ساز، نفوذ کنند.
 
حال باید دید که «دادستان» مسعود ده نمکی داستان کدام وزیر در کدام دولت را نقل می کند؛ داستانی که قطعا با شروع پخش، منتقدان و حامیانی را در دو سوی میدان به خود خواهد دید.
 
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark