کد مطلب: 52882
 
در دومین اجلاس استانی نماز مطرح شد
نماز راه پیشگیری از آسیب های اجتماعی/ با اسلحه نماز با تهاجمات فرهنگی مقابله کنیم
قائم مقام ستاد اقامه نماز كشور گفت: نماز راه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه است.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۳
 
به گزارش زاهدانه، صبح امروز دومين اجلاس استانی نماز با حضور قائم مقام ستاد اقامه نماز كشور، نماينده محترم ولی فقيه ومسولان دستگاه های اجرايی استان در سالن آمفی تئاتر شهيد عالی اداره كل آموزش و پرورش زاهدان برگزار شد.
امام جمعه زاهدان در این اجلاس با بیان اینکه نماز وسیله هدایت، صراط مستقیم و حلقه اتصال بشر است، اظهار داشت: در اقامه نماز وظیفه داریم عقربه دل خود را تنظیم کنیم زیرا نماز صراط مستقیمی است که یادگار پیامبران پیشین بوده بگونه ای که کانون اصلی آن حضرت ابراهیم(ع) می باشد.

نماز پایگاه و درهم شکننده دشمنان داخلی و خارجی است
آیت الله عباسعلی سلیمانی با بیان اینکه صراط مستقیم، دین مبین اسلام است، افزود: نمازی که دو رکن مهم وجود نازنین پیامبر(ص) و وجود آل الله را داشته باشد دقیقا انسان را به مقصد می رساند از اینرو دو حقیقت قرآن و عترت جلوه و مظهر بروز صراط مستقیم هستند.
وی ادامه داد: اگر در نماز قرآن و درود بر پیامبر(ص) و آل پاک وی وجود نداشته باشد آن نماز هیچ ارزشی ندارد.
امام جمعه زاهدان نماز را حرکت شکوهمند دینی سیاسی عنوان کرد و گفت: نماز رمز وحدت و یکرنگی پیروان قرآن کریم و عترت معصومین، نشانه یکپارچگی جامعه توحیدی، نشانه کانون تربیت همگانی و پایگاه و درهم شکننده دشمنان داخلی و خارجی است.
وی با اشاره به اینکه نسبت به نماز همیشه صراط داریم، افزود: جهاد با همه عظمت و موقعیتی که دارد در حد یک سبیل جلوه می کند لذا صراط در ادبیات دینی جمع بردار نیست چون تنها راهی که ما را مستقیم به ذات اقدس ربوبیت می رساند نماز است البته در این مسیر باید با کسانی همراه شد که قبل از ما این راه را پیموده اند که در این رابطه نیز اولیاء الله این مسیر را طی کرده اند.

مشکلات امروز ناشی از ضایع کردن نماز است
قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور نیز در ادامه با بیان اینکه درقرآن کریم خداوند تاکید زیادی بر نماز کرده است، افزود: نماز باعث رستگاری انسان است.
دکتر محمود مظفر با بیان اینکه مشکلات امروز ناشی از ضایع کردن نماز است، گفت: نماز باعث پیشگیری از آسیب های اجتماعی می شود به شرط اینکه علاوه بر اقامه کردن آن معنا و مفهوم آنرا درک کنیم.
وی با بیان اینکه باید با اسلحه نماز به مقابله با تهاجمات فرهنگی پرداخت، ادامه داد: مسئولین باید بیشتر در نمازهای جماعت شرکت کنند تا الگوی پرسنل و کارکنان دیگر باشند.

ترک نماز به مثابه کفر است
امام جمعه اهل سنت زاهدان نیز در این اجلاس نماز را پایه، اساس و محور همه ادیان عنوان کرد و گفت: نماز نیاز مهم و بزرگ جامعه بشری است که با خواندن آن علاوه بر اینکه در مقابل ذات اقدس ربوبی ادای احترام کرده از آسیب های اجتماعی نیز در جامعه کاسته می شود.
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی خواندن نماز را حلال تمامی مشکلات موجود در جامعه بیان کرد و ادامه داد: نماز برای نجات انسان ضروری است لذا بدون آن اصلاح و تزکیه نخواهیم شد.
وی با بیان اینکه باید فضای نماز را در خانه ها مهیا کرد، افزود: اگر همه به این فریضه واجب عمل کنند مشکلات حل خواهد شد.
مولوی اسماعیل زهی ترک نماز را به مثابه کفر خطاب کرد و بیان کرد: نماز، امر به معروف و نهی از منکر و زکات چهار محور برای اصلاح جامعه است که باید بدان عمل شود.

دستگاه های اجرایی محیطی مناسب برای اقامه نماز ایجاد کنند
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان وبلوچستان با اشاره به اینکه نمازستون دین و جز واجباتی است که باید روزانه در پنج نوبت خوانده شود، اظهار داشت: نماز به عنوان یکی از ارکان دین اسلام است که همیشه مورد توجه است.
علی اصغر جمشید نژاد گفت: نباید در مباحث مرتبط با اعتقادات به قالب بخشنامه و ابلاغ ها توجه کرده و به واسطه آن شرایط را فراهم کرد زیرا نماز جز اعتقادات است و باید با عشق، علاقه و انگیزه ادا شود لذا بسیار اشتباه است که ما این مهم را در قالب بخشنامه و ابلاغ مد نظر بگیریم.
وی گفت: دستگاه های اجرایی باید محیطی مناسب برای اقامه نماز ایجاد کنند زیرا نماز معنویتی است که امروز پراهمیت ترین نیاز جامعه محسوب می شود.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark