کد مطلب: 33892
 
بازارچه‌های مرزی میتواند75 هزار فرصت در سیستان و بلوچستان ایجادکند
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مرز فرصت بسیار مناسبی را در اختیار ما قرار داده که در صورت ساماندهی بازارچه‎های مرزی، 75 هزار فرصت اشتغال برای جوانان این استان فراهم خواهد شد.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۱
بازارچه‌های مرزی میتواند75 هزار فرصت در سیستان و بلوچستان ایجادکند
 
به گزارش زاهدانه ، علی اوسط هاشمی در نشست شورای مبادلات مرزی استان در استانداری سیستان و بلوچستان، ضمن تشریح سفر اخیر خود به کشور پاکستان و دیدار با مقامات پاکستانی، افزود: در حال حاضر 54 قلم کالا از بازارچه‌های مرزی وارد استان میشود.

وی با تاکید بر اینکه در صورت نیاز کشور به ورود کالاهای بیشتر، این مقدار قابل افزایش است، تصریح کرد: در حال حاضر 12 بازارچه مرزی در سطح استان در حال فعالیت است.

وی خاطر نشان کرد: برای حل مشکل مرزنشینان و افزایش رونق و تجارت در بازاچه‌های مرزی، راههای وصول به بازارچهها تسهیل و ترمیم و احداث جاده‌های جدید در اولویت کاری باشد.

وی با بیان اینکه بخشی از درآمد مرز باید به استان تعلق گیردتاکید کرد: برای عمران و آبادانی مناطق مرزی و ساماندهی بازاچه‌های مرزی همچنین رونق بخشیدن به کسب و کار مرزنشینان باید بخشی از درآمدهای مرزی به استان باز گردد.

مرز فرصت بسیار مناسبی را در اختیار ما قرار داده که در صورت ساماندهی بازارچههای مرزی، 75 هزار فرصت اشتغال برای جوانان استان فراهم خواهد شد.

همچنین وی از سفر به قندهار افغانستان در آینده‌ای نزدیک خبرداد وگفت: مقدمات این سفر فراهم شده و دیدار با والی قندهار از مهم‌ترین برنامه‌های سفر به افغانستان خواهد بود.

انتهای پیام /

Share/Save/Bookmark