کد مطلب: 45312
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:
16 پایگاه سلامت باید در حاشیه شهر زاهدان راه‌اندازی شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: به منظور پیشگیری اعتیاد باید در حاشیه شهر زاهدان 16 پایگاه سلامت ایجاد شود که راه‌اندازی آنها همکاری بین‌بخشی را می‌طلبد.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۳
16 پایگاه سلامت باید در حاشیه شهر زاهدان راه‌اندازی شود
 
به گزارش خبرنگار زاهدانه، به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان، محمودرضا میری چهارشنبه شب در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان، ضمن تشریح عملکرد سال گذشته در موضوع پیشگیری از اعتیاد، گفت: اقدامات این دانشگاه در سه بخش پیشگیری، تشخیص و درمان است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز ادامه داد: باید امسال 16 پایگاه سلامت در حاشیه شهر زاهدان ایجاد شود که تحقق آن همکاری بین‌بخشی سایر ادارات و سازمان‌ها را می‌طلبد.
این مسئول با تاکید بر اینکه هدف ما در برنامه‌های پیشگیرانه تمرکززدایی است، بیان کرد: که در این راستا پایگاه‌های سلامت در سایر شهرستان‌ها از جمله خاش و سراوان نیز راه‌اندازی خواهد شد.
مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان نیز ضمن تشریح اقدامات این اداره کل برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد، بر ضرورت راه‌اندازی اورژانس اجتماعی در تمامی شهرستان‌های استان تاکید کرد و گفت: 18 مرکز اورژانس اجتماعی پیش‌بینی شده است که خدمات سطح اول را در زمینه پیشگیری از اعتیاد ارائه می‌دهد که امیدواریم زمینه راه اندازی این مراکز امسال مهیا شود.
معاون آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان هم در این جلسه اظهار کرد: 137 هزار دانش‌آموز زیر پوشش برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد این سازمان قرار دارند که با همکاری بهزیستی، 10 مهارت اصلی را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهیم و در مجموع 27 درصد دانش‌آموزان تحت پوشش آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد در مدارس قرار دارند.
علی کیخا گفت: امسال گسترش برنامه‌های پیشگیرانه را با اجرای 14 پروژه خواهیم داشت، که از جمله آنها برگزاری جشنواره جوان سالم است.
Share/Save/Bookmark