کد مطلب: 30543
 
امام جمعه زاهدان:
کتاب بهترین ابزار برای انتقال اندیشه‌ها است
امام جمعه زاهدان گفت: کتاب یکی از ابزار ضروری زندگی بشر است و بهترین وسیله برای انتقال اندیشه‌ها محسوب می‌شود.
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۴۲
کتاب بهترین ابزار برای انتقال اندیشه‌ها است
 
به گزارش زاهدانه ، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی امروز در مراسم افتتاح پانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب در زاهدان اظهار کرد: امروز پانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب در زاهدان گشاسش یافت که این نمایشگاه گنجایش همه استقبال کنندگان را ندارد اما سال به سال شاهد افزایش مخاطبان کتاب در استان هستیم.

وی افزود: این نمایشگاه به عنوان یک کانون مورد توجه مخاطبان قرار گرفته و خوشبختانه حضور مردم و علاقه‌مندان به کتاب هر ساله افزایش چشمگیری می‌یابد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: قبل از انقلاب، مجلات معتبر جهانی در حد 90 مقاله بیشتر نبود در حالی که امروزه یک دانشگاه بیش از 100 نشریه و مجلات مختلف در زمینه‌های گوناگون منتشر می‌کند و این نشان دهنده رشد جامعه از نظر علمی و فرهنگی است.

سلیمانی بیان کرد: کشور ما از نیروی انسانی بسیار خوبی برخوردار است که می‌توان این نیروی انسانی کارآمد و مفید را به وسیله کتاب به سوی مذهب گرایش داد چراکه کتاب بهترین ابزار برای انتقال اندیشه‌هاست.

وی گفت: مطبوعات، رسانه‌ها و نشریات مختلف و روزنامه‌ها تاریخ مصرف دارند اما کتاب مصرف ابدی و دائمی دارد و از رسانه‌ها و مطبوعات پر محتواتر است.

امام جمعه زاهدان اضافه کرد: کتاب یکی از مهم‌ترین ابزارهای ضروری زندگی بشر است که باید در سبد زندگی مردم سیستان و بلوچستان قرار گیرد.

سلیمانی عنوان کرد: هر کسی که می‌خواهد فکر و اندیشه‌‌اش توسعه یابد باید با کتاب مانوس شود.

وی افزود: کتاب دانش اکتسابی است که می‌توان به وسیله آن به علوم ماورایی دست یافت و آن‌ها را فتح کرد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: کسی که با کتاب انس پیدا کند، به او آرامش می‌دهد و احساس تنهایی نمی‌کند و این آرامش را هرگز از دست نمی‌دهد چراکه لذت انس با کتاب را در خود به وجود آورده است.

سلیمانی تصریح کرد: کتاب معیاری بر دانش است و نمایشگاه کتاب میدانی بزرگ برای ارائه میزان فعالیت‌های انتشاراتی است و این نمایشگاه‌ها افزایش سهم ایران در برخورداری از مخاطبان در امر کتابخوانی در سطح جهانی را نشان می‌دهد.

وی افزود: کتاب در بین مسلمانان بسیار با اهمیت و ارزشمند است و به کتاب خواندن تاکید بسیاری در دین اسلام شده است.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: یکی از شیوه‌ها و طراحی‌های جدید دشمنان، جدا کردن ملت ایران از کتاب است که باید حوزه فرهنگ و ارشاد و سایر متولیان، برنامه‌های مستمر و متداولی را در این زمینه داشته باشند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark