کد مطلب: 45303
 
در گفتگو با هانی زاده:
عربستان به هیچ یک از اهدافش نرسید و پرچم سفید را بالا برد/ آل سعود از این پس رنگ آرامش نخواهد دید/ سعودی ها منتظر انتقام گیری مردم یمن باشند
کارشناس امور بین الملل در خصوص آینده رژیم آل سعود اذعان داشت: عربستان از این پس رنگ آرامش و استقرار را نخواهد دید؛ چراکه اغلب قبایل یمن شهدایی را در طول حملات عربستان تقدیم کرده‌اند. این کینه ها افزایش خواهد یافت و مردم یمن در زمان مناسب انتقام خودشان را از عربستان و رژیم آل سعود خواهند گرفت.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۶
عربستان به هیچ یک از اهدافش نرسید و پرچم سفید را بالا برد/ آل سعود از این پس رنگ آرامش نخواهد دید/ سعودی ها منتظر انتقام گیری مردم یمن باشند
 
به گزارش پایگاه خبری زاهدانه، دکتر حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص دستاوردهای عربستان از حمله وحشیانه به مردم مظلوم یمن ابراز داشت: اگر کشتار مردم بی دفاع دستاورد تلقی می شود، بله عربستان به پیروزی رسیده است؛ ولی درواقع عربستان با بزرگ ترین شکست نظامی، اخلاقی و سیاسی خود مواجه شد.

وی ادامه داد: 27 روز بمباران متوالی و پی در پی مردم بی دفاع و کشتن بیشتر از 1000 نفر و مجروح کردن نزدیک به 4000 نفر از مردم بی گناه یمن، سابقه تاریخی بسیار بدی از رژیم آل سعود نزد افکار عمومی ایجاد کرد و این درحالی است که عربستان به هیچ یک از اهداف خود نرسید و پرچم سفید را در مقابل مردم یمن به دست گرفت و این یک شکست بزرگی برای عربستان بود که نتوانست به کوچک ترین اهداف خودش در یمن برسد و تنها به بمباران اهداف اقدام کرد. این مسأله کینه مردم یمن را نسبت به عربستان افزایش خواهد داد.

ایران از تمام ظرفیت های سیاسی خود برای فشار به عربستان استفاده کرد

این کارشناس امور بین الملل راجع به وجه تشابه رژیم آل سعود و رژیم صهیونیستی در حمله به یمن و غزه اظهار داشت: یک نوع همسویی و همگرایی میان سیاست های رژیم صهیونیستی و رژیم آل سعود وجود دارد. رژیم صهیونیستی51 روز مردم بی دفاع غزه را بمباران کرد و به اهداف خودش نرسید و عربستان باید از وضعیت رژیم صهیونیستی عبرت می گرفت؛ اما همان اشتباه را تکرار کرد و بعد از بمباران 27 روزه مردم یمن به هیچ یک از اهداف خودش نرسید و این نشان می دهد که عربستان سعودی به لحاظ سیاسی، نظامی و اخلاقی کاملا شکست خورده است و چه بسا مردم یمن هم در آینده با استفاده از فضای بین المللی، رژیم آل سعود را به جهت ارتکاب جنایانت جنگی در دادگاه جنایات جنگی محاکمه کند.

هانی زاده در مورد واکنش نهادهای بین المللی و همین طور دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در قبال اقدامات رژیم آل سعود تصریح کرد: عربستان از سلاح های ممنوعه و گلوله های شیمیایی علیه مردم یمن استفاده کرد؛ ضمن اینکه سیاست ها و دیپلماسی پرکار جمهوری اسلامی ایران در شکست رژیم آل سعود بی تأثیر نبوده است و جمهوری اسلامی ایران از تمام ظرفیت های سیاسی خودش برای فشار به عربستان استفاده کرد و سرانجام عربستان تسلیم شد.

عربستان از این پس رنگ آرامش و استقرار را نخواهد دید و باید منتظر انتقام گیری مردم یمن باشد

وی در خصوص آینده سیاسی مردم یمن و نظام سیاسی این کشور گفت: آینده سیاسی مردم یمن بستگی به این دارد که طرح 4 ماده ای جمهوری اسلامی ایران را اجرا کنند؛ اگر جریان های سیاسی و همچنین احزاب یمن بخواهند از رهگذر گفتمان و سازش و تشکیل یک دولت وحدت ملی، بحران را مهار را کنند، آینده به ثبات و استقرار خواهد انجامید.

این کارشناس سیاسی در انتها درخصوص اوضاع سیاسی عربستان پس از این اقدام نظامی وحشیانه اذعان داشت: عربستان از این پس رنگ آرامش و استقرار را نخواهد دید؛ به جهت اینکه جامعه یمن، جامعه حقیقی است و باتوجه به اینکه اغلب قبایل یمن شهدایی را در طول حملات عربستان تقدیم کرده‌اند؛ این کینه ها افزایش خواهد یافت و مردم یمن در زمان مناسب انتقام خودشان را از عربستان و رژیم آل سعود خواهند گرفت.
Share/Save/Bookmark