کد مطلب: 55393
 
گفت وگویی خواندنی از شیرین‌ترین و تلخ‌ترین خاطرات نمایندگان سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری؛
اقتصاد مقاومتی مهمترین راه درمان نظام/ وعده دولت در حوزه اقتصادی محقق نشد
نماینده مردم اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پرداختن به پیرامون اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل مهمترین موضوعی بود که در سال 95 پیگیری کردیم، گفت: در این راستا دولتمردان کوتاهی کردند، وعده دادند در عرض 100 روز قیمت ها را پایین و اقتصاد مردم را سر و سامان دهند و یا اشتغالزایی ایجاد کنند اینها هیچکدام محقق نشد.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۱۰
 
به گزارش زاهدانه، هر سال در آغازین دقایق از اولین روز سال عنوانی برای سال توسط مقام معظم رهبری
نامگذاری می شود که این مهم چشم‌انداز اولویت‌ها برای اداره کشور در دوازده ماه پیش رو را مشخص می کند. از همین روز امسال به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری شده است. کلمه ای که بارها و بارها از زبان معظم له شنیده شده است و امروزه با توجه به نگرانی های موجود در وضع اقتصادی کشور به عنوان شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب انتخاب شد تا از حالت شعاری در بین مسئولان دولتی خارج و به عمل تبدیل گردد.
علی ای حال این پایگاه خبری به سراغ نمایندگان سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری رفته و در همین زمینه تلخ ترین و شیرین ترین حادثه ای که در سال 1395سپری کردند را جویا شد. شاید خواندن شیرین‌ترین و تلخ‌ترین خاطرات مسئولین شهرستان برای شما جالب باشد که البته با کمی دقت می‌توان به نتایج جالبی رسید.

"اقتصاد مقاومتی" مهمترین مسئله ای که از تریبون نماز جمعه بیان کردم
آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار زاهدانه با اشاره به اینکه سال جاری را مقام معظم رهبری سال " اقتصادمقاومتی؛ اقدام و عمل" نامگذاری کرده بودند، اظهار داشت: وظیفه امامان جمعه این است که از تریبون نماز جمعه راجب مطالبات رهبری با مردم صحبت کنند از همین روز تعدادی از خطبه ها را نسبت به این موضوع اختصاص داده و در خصوص اقتصاد مقاومتی و فرق آن با اقتصاد ریاضتی پرداختم.

شیرین ترین خاطره سال95:رسیدن به امنیت پایدار در درون منطقه بود
وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی مهمترین راه درمان نظام است، بیان کرد: پرداختن به این موضوع از جمله برنامه های مهمی بود که در سال 95 بدان توجه ویژه شد.
امام جمعه زاهدان شیرین ترین خاطره سال 95 را رسیدن به امنیت خوب و به نسبت پایدار در درون استان عنوان کرد و افزود: این امنیت مرهون وحدت کلمه و تلاش های سپاه پاسداران، نیروهای انتظامی، مرزبانی، اطلاعات، ارتش، دستگاه های قضائی و اجرایی بود و ما هم به عنوان یک طلبه در معیت این بزرگواران بودیم.
وی ادامه داد: این همدلی و همفکری، بومی ساختن امنیت، بها دادن به مردم و به میدان آوردن آنها، احترام گذاشتن به بزرگان طوایف و قبایل و همچنین مهار ده ها مورد ناامنی و خنثی کردن نقشه دشمنان حرکت های جدید سال و شیرین ترین خاطرات سال 95 بود.
آیت الله سلیمانی تلخ ترین خاطره سال 95 را شنیدن خبر ارتحال امام جمعه خاش عنوان کرد و گفت: فوت پدر شهیدان خدری و ارتحال عالم برجسته و بزرگوار مرحوم آیت الله محمد حسینی طباطبایی از دیگر اتفاقات تلخ در منطقه بود.

اقوام و ارحام یک تخم مرغ به عنوان چشم روشنی به من دادند
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به سوال خبرنگار زاهدانه مبنی بر اینکه "اولین عیدی که گرفتید چه بود؟" افزود: در زمان بچگی در منطقه ما رسم بر این بود که با برگ سبزی نزد پدر و مادر رفته و از آنها عیدی بگیریم. نظر والدین و خانواده ما بر این بود که من فرزندی خوش یمن هستم و قدم من را با برکت احساس می کردند لذا در چنینی روزی سعی آنها بر این بود که اولین نفری که وارد می شود من باشم لذا پدر و مادرم پول دادند ولی اقوام و ارحام کالا که معمولا یک تخم مرغ بود به عنوان چشم روشنی به من دادند.

وعده های دولت محقق نشد
مولوی نذیر احمد سلامی یکی از علمای برجسته و نماینده مردم اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری نیز در این خصوص به خبرنگار زاهدانه گفت: مهمترین مسئله ای که در بحث خبرگان رهبری پیگیری کردیم موضوعات پیرامون اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل بود که تا چه میزان محقق شده است.
وی با بیان اینکه در بحث جزئیات و کلیات موضوع اقتصاد مقاومتی چیزی محقق نشده است، افزود: در این راستا دولتمردان کوتاهی کردند، وعده دادند در عرض 100 روز قیمت ها را پایین و اقتصاد مردم را سر و سامان دهند و یا اشتغالزایی ایجاد کنند اینها هیچکدام محقق نشد لذا دولتمردان در گام برداشتن به این سمت و سو کوتاهی کردند.

تلخ ترین حادثه سال95: آتش سوزی ساختمان پلاسکو
نماینده مردم اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری شیرین ترین خاطره سال 95 را رسیدن به امنیت پایدار در استان عنوان کرد و ادامه داد: امسال بیش از سالهای گذشته در استان شاهد امنیت مرزی بودیم.
مولوی سلامی تلخ ترین خاطره سال را حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو عنوان کرد و گفت: تا کنون عیدی از کسی نگرفته ام.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark